دختر ترامپ ادعای پدرش مبنی بر «تقلب در انتخابات» را رد کرد


دختر ترامپ ادعای پدرش مبنی بر «تقلب در انتخابات» را رد کرد

اقتصادنیوز: متحدان نزدیک دونالد ترامپ و حتی دختر وی ادعاهای نادرست این رئیس‌جمهوری سابق را مبنی بر تقلب در انتخابات رد کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا ویدئویی از شهادت برخی از شخصیت‌های برجسته دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق منتشر کرد؛ از جمله این چهره‌ها می‌توان به ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، جارد کوشنر، داماد این رئیس‌جمهوری سابق، ویلیام بار، دادستان کل، ژنرال مارک میلی و جیسون میلر، سخنگوی ستاد انتخاباتی وی اشاره کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، همچنین این ویدئو قسمتی از سخرانی دونالد ترامپ قبل از حمله به کنگره را نشان می‌دهد که طی آن وی ادعا می‌کند که تقلبی در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.

بنی تامپسون، رئیس کمیته منتخب تحقیقات درباره حمله ششم ژانویه، اظهار کرد که ترامپ در مرکز چنین توطئه‌ای برای براندازی دموکراسی آمریکا و جلوگیری از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت قرار دارد.

وی در این ویدئو شهادت داد و افزود: «من صراحتا اعلام می‌کنم که با ادعای تقلب در انتخابات موافق نیستم. همانطور که می‌دانید من نمی‌خواهم قسمتی از این ماجرا باشم. خشونت ۶ ژانویه تصادفی نبود. در واقع این آخرین تلاش ترامپ بود.»

همچنین ایوانکا ترامپ در این ویدئو گفت که "به نظر دادستان کل ارزش قائل است و به هر آنچه که او شهادت می‌دهد، احترام می‌گذارد."

این درحالیست که دونالد ترامپ به دنبال انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است و وی قبل از جلسه استماع بیانیه‌ای را صادر کرد که به موجب آن کمیته تحت رهبری دموکرات‌ها را "تبهکاران سیاسی" نامیده است.

ویلیام بار در این ویدئو گفت: « نمی‌توانیم در دنیایی زندگی کنیم که دولت قبل، بر اساس دیدگاهش، بدون مدرک مشخص ادعای تقلب انتخاباتی بکند و بخواهد در قدرت باقی بماند.»

لیز چنی، یکی از نمایندگان جمهوری‌خواهان در این ویدئو عنوان داشت: «تمام افرادی که به کنگره ایالات متحده حمله کردند، توسط دونالد ترامپ تشویق و ترغیب شده بودند. در واقع وی آتش این حمله را شعله‌ور کرد. من به تمام همکاران جمهوری‌خواهان خود که از ترامپ حمایت کرده‌اند، می‌گویم که روزی می‌رسد که دونالد ترامپ می‌رود اما این بی‌آبرویی برای شما باقی خواهد ماند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه، حمله به کنگره آمریکا را "نقض آشکار قانون اساسی" خواند و به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم این افراد قانون شکنی کردند و در تلاش بودند تا نتیجه انتخابات را عوض کنند.»

لیز چنی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت که کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که درخصوص شورش ۶ ژانویه تحقیقاتی را انجام داده، مدارکی را منتشر خواهد کرد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ چگونه یک "برنامه هفت قسمتی" را هماهنگ کرده بود تا نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را تغییر دهد.

چنی گفت این مدارک همچنین نشان خواهد داد که ترامپ ظاهرا قصد داشته بیل بار، دادستان کل وقت آمریکا را عوض کند تا وزارت دادگستری این کشور بتواند ادعاهای انتخاباتی دزدیده شده دروغین او را منتشر کند.

یکی از اعضای گروه "پسران مغرور" (از عاملان حمله به کنگره) در ویدئویی که طی جلسه استماع نشان داده شد، گفت که پس از اظهار نظر ترامپ در جریان مناظره ریاست‌جمهورری که گفته بود "آماده باشید"، عضویت در این گروه سیاسی سه برابر شد.

به گفته این کمیته، گروه "پسران مغرور" نقض اولیه را علیه کنگره آمریکا آغاز کردند.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. دونالد ترامپ که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن "تقلب گسترده" انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند». وی همچنین در جمع حامیان خودش در واشنگتن دی‌سی سخنرانی بسیار تندی ایراد کرد و بارها دموکرات‌ها را به "تقلب بزرگ" متهم کرد.

دومین جلسه استماع درخصوص حمله به کنگره آمریکا روز دوشنبه و سومین جلسه در روز چهارشنبه آتی برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !