دغدغه وزیر آموزش و پرورش در سفر به جزیره هنگام تهیه شناور برای دانش آموزان بود


دغدغه وزیر آموزش و پرورش در سفر به جزیره هنگام تهیه شناور برای دانش آموزان بود

قشم - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان از حمایت وزیر این وزارتخانه در زمینه تهیه شناور استاندارد برای رفت و آمد ایمن دانش آموزان از جزیره هنگام به شهرستان قشم خبر داد و گفت: این امر با جدیت وفوریت ویژه ای برای سال تحصیلی آینده در دستور کار است.

به گزارش ایرنا از اعلام شامگاه جمعه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، محمد قویدل در خصوص تصمیمات سفر وزیر به جزیره هنگام اظهار داشت: با توجه به ظرفیت گردشگری و زیبایی های بکر و طبیعی جزیره هنگام، راه اندازی خانه معلم و تجهیز آن برای تامین رفاه همکاران فرهنگی از جمله تصمیمات وزیر آموزش و پرورش در دومین سفر استانی خود به هرمزگان بود.

وی ادامه داد: در این سفر بازدید از فضاهای آموزشی انجام شد و تامین و بهسازی فضاهای آموزشی مناسب برای دانش آموزان جزایر مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از حمایت وزیر آموزش و پرورش در زمینه تهیه شناور استاندارد برای رفت و آمد ایمن دانش آموزان از جزیره هنگام به قشم خبر داد و گفت: این امر با جدیت وفوریت ویژه ای برای سال تحصیلی آینده در دستور کار است.

قویدل نگاه متصدیان امر آموزش وپرورش به مسیر تعالی استان هرمزگان را سازنده دانست و افزود: با چنین حمایت های پیگیرانه ای که در دولت سیزدهم شاهد هستیم، قطعا دسترسی به تحقق اهداف، میسر تر خواهد شد.

امروز جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ کلنگ ساخت هشت مدرسه با ۵۶ کلاس درس توسط وزیر آموزش و پرورش با مشارکت خیرین محلی و اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در بخش شهاب و حرا جزیره قشم به زمین زده شد.

این پروژه ها با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در روستاهای سوزا، تنب پارسان، سهیلی، هفت رنگو، طبل، سرریگ و باسعیدو، اجرا خواهد شد.

در ادامه این مراسم وزیر آموزش و پرورش با حضور در جزیره هنگام از روند احداث خانه معلم و هنرستان فنی و حرفه ای بازدید و ظرفیت های موجود منطقه را برای انجام برخی پروژه های آموزشی و پرورشی، از جمله روند احداث خانه معلم در این جزیره با مشارکت بخش خصوصی و اراضی مناسب برای ساخت هنرستان را بررسی کرد.

خانه معلم جزیره هنگام از محل ظرفیت مشارکت بخش خصوصی واستفاده از ماده ۲۷ قانون تنظیم مقررات مالی دولت، احداث و راه اندازی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این بازدید قول مساعد مبنی بر اختصاص سه زمین چمن مصنوعی به مدارس منطقه علاوه بر پروژه های قبلی در طرح شهید سردار سلیمانی را داد.

در آیین کلنگ زنی این کلاس ها یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش، احمدمرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، سعید عسکری معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، هاشمی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، محمد محمدحسینی فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان قشم، بخشداران شهاب و حرا، رییس آموزش وپرورش منطقه، خیرین، معتمدین و جمعی از مسوولین محلی و منطقه ای حضور داشتند.

وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به استان هرمزگان ظهر امروز - جمعه بیستم خرداد ۱۴۰۱ از راه دریایی وارد شهرستان قشم شد.

محمد محمدحسینی فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان قشم و جمعی از مسوولین این شهرستان در بندر مسافری شهید ذاکری از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه استقبال کردند.

احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی نیز هنگام ورود وزیر آموزش و پرورش به شهرستان قشم حضور داشت.

وزیر آموزش وپرورش روز گذشته پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ پس از ورود به استان هرمزگان عازم شرق این استان شد و وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان های میناب و جاسک را بررسی کرد.

یوسف نوری همچنین روز گذشته چند طرح آموزشی و فرهنگی در شرق هرمزگان را افتتاح کرد.

وی پس از ورود به بندرعباس مورد استقبال استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

حضور در گلزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حضور در نشست شورای آموزش و پروش استان هرمزگان و افتتاح نمایشگاه دست ساخته‌های هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان از دیگر برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان بود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان