امیرعبداللهیان حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرد


امیرعبداللهیان حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرد

رکنا سیاسی: وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری اقدام رژیم صهیونیستی و حمله به فرودگاه دمشق را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و همچنان خواهد ماند.

به گزارش رکنا، در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمله به فرودگاه دمشق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق و در گفت‌وگو با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه، تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری عربی سوریه را به شدت محکوم و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و همچنان خواهد ماند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: استمرار حملات رژیم متجاوز اسرائیل به تاسیسات زیربنایی سوریه از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و سایر مراکز مهم و حیاتی آن کشور، نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، بلکه برخلاف تمامی قوانین بین‌المللی، هنجارها و اصول انسانی است.

امیرعبداللهیان سکوت غیرقابل قبول کشورها و جامعه جهانی، محافل و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی را تاسف برانگیز و آن را مایه شرم خواند.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه هم در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه مقاومت ملت سوریه در برابر اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: اینگونه اقدامات و تجاوزات سراسیمه رژیم اسرائیل در منطقه، نشاندهنده ترس و ضعف رژیم اشغالگر صهیونیستی است. صهیونیست‌ها به دنبال بر هن زدن آرامش و ثبات در منطقه هستند تا وضعیت ناپایدار و شکننده خود را مخفی کنند.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: حملات اسرائیل با هدف تقویت باقیمانده گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره در سوریه انجام می‌شود و البته راه به جایی نخواهد برد.

وی در پایان تاکید کرد: این گونه تجاوزات، عزم ملت و دولت سوریه در مقابله با اشغالگری و تروریسم را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

روسیه نیز به این حمله واکنش نشان داد و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در رابطه با این (حمله) ما مجبوریم بار دیگر تکرار کنیم که ادامه بمباران سرزمین سوریه، بر خلاف هنجارهای اساسی قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید و کاملا غیرقابل قبول است».

منبع: فارس

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟