گفت‌وگوی تلفنی رابرت مالی و دیپلمات کره جنوبی درباره ایران


گفت‌وگوی تلفنی رابرت مالی و دیپلمات کره جنوبی درباره ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در صفحه توییتر رسمی خود از گفت‌وگوی تلفنی با دیپلمات کره جنوبی درباره ایران خبر داد.

«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در صفحه توییتر خود نوشته است: «صبح امروز با آقای چو هیوندانگ، معاون وزیر خارجه کره جنوبی مکالمه‌ای عالی داشتیم. ما متعهد به هماهنگ کردن تلاش‌های خود در طیف گسترده‌ای از منافع مشترک در مورد ایران هستیم.»

آمریکا و کره جنوبی، هر دو در حاشیه مذاکرات وین که مدتی است متوقف شده حضور داشته‌اند. کره جنوبی عضوی از مذاکرات برجام نیست، اما تاکنون به بهانه تحریم‌های آمریکا ۷ میلیارد دلار بدهی خود به ایران را بلوکه کرده و از پرداخت آن سر باز زده است. زمستان امسال خبرگزاری‌های کره جنوبی مدعی شدند نماینده این کشور برای رایزنی در خصوص پرداخت بدهی‌های این کشور راهی اتریش می‌شود.

گفتنی است مذاکرات وین با تصویب قطعنامه ضد ایرانی در جلسه شورای حکام با چالش جدیدی مواجه شده است. «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده حذف دوربین‌های نظارتی آژانس، تأثیر منفی بر مذاکرات وین دارد. وی در عین حال از سرگیری مذاکرات را «معقول‌ترین گزینه» خواند و گفت همیشه جایی برای تفاهم وجود دارد.

روز گذشته «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در جلسه شورای حکام تأکید کرد ایران شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای در جهان را دارد و پاسخ کشورمان به این اقدام قاطع و متناسب خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر