پروژه کامپوس: مربی، جایگاه بازیکنان، فروش/ گزارش: حراج بزرگ در پاری‌سن ژرمن


پروژه کامپوس: مربی، جایگاه بازیکنان، فروش/ گزارش: حراج بزرگ در پاری‌سن ژرمن

به نظر می‌رسد که لوئیز کامپوس، مدیر ورزشی جدید پاری سن ژرمن، کارش را با جدیت تمام و در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب لوئیز کامپوس به عنوان قلب پروژه ورزشی پی اس جی به معنای این است که تابستانی پر کار پیش روی این باشگاه قرار دارد که می‌خواهد تیم جدیدش را حول محور کیلیان امباپه بسازد.
این بازیکن قراردادش با پی اس جی را تا سال 2025 تمدید کرد و شاید زین الدین زیدان هم به این تیم اضافه شود تا ساختاری با هدف دستیابی هرچه سریع‌تر به جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شکل بگیرد.

پروژه شماره یک: کدام مربی؟
در اولین روز حضور کامپوس در باشگاه پی اس جی بود که احتمال حضور زیدان در این تیم بار دیگر قوت گرفت و بسیاری از رسانه‌ها مدعی شدند که توافقی بین زیزو و مدیران پی اس جی برای جانشینی مائوریسیو پوچتینو صورت گرفته است.
ناصر الخلیفی، رییس پی اس جی، قول داده بود که خیلی زود تکلیف سرمربی این تیم مشخص خواهد شد اما حالا چند هفته گذشته و هیچ نامی به صورت رسمی اعلام نشده است.
پس از برکناری لئوناردو از سمت مدیر ورزشی، تغیر سرمربی منطقی‌ترین کاری است که می‌تواند از سوی پی اس جی صورت بگیرد که قصد ایجاد تغییرات اساسی در پروژه ورزشی خودش را دارد.
پوچتینو که از سوی لئوناردو انتخاب شده بود نتوانست مدیران این تیم را در طول یک فصل و نیم حضورش در پارک دو پرنس متقاعد کند و پرداخت غرامت یک سال باقی مانده قراردادش کار دشواری برای مدیران پی اس جی نیست که قصد ایجاد تغییر در همه ابعاد این باشگاه را دارند.
با این حال نباید فراموش کرد که این مربی آرژانتینی که پیش از این از سوی هواداران این باشگاه هو شده بود، از حمایت امباپه برخوردار است که گفته می‌شود رابطه بسیار خوبی با او دارد.

پروژه شماره دو: رویای پوگبا
بسیاری باور دارند که نقطه ضعف پی اس جی در طول این سال‌ها با حضور پل پوگبا از بین خواهد رفت و او می‌تواند بهترین زوج ممکن برای مارکو وراتی باشد. لوئیز کامپوس که به ویژگی‌هایش برای انتخاب و جذب بازیکن معروف است، جایی برای تکرار اشتباهات مدیران پیش از خودش ندارد که با جذب لئاندرو پاردس و جورجینیو واینالدوم گزینه‌های اشتباهی را انتخاب کردند.
پل پوگبا که قراردادش با منچستریونایتد به پایان رسیده حالا بازیکن آزاد است و به گفته اطرافیانش، منتظر تماسی از سوی زیدان است که همیشه اسطوره او بوده تا به پی اس جی بپیوندد.
قرارداد او برای پیوستن به یوونتوس آماده امضا است اما این بازیکن نمی‌خواهد در این زمینه عجله‌ای کند و امیدوار به گرفتن نشانه‌ای از سوی پاری سن ژرمن و زیدان در صورتی که هدایت این تیم را برعهده بگیرد است.
این بازیکن در حال حاضر در حال طی کردن روند درمان مصدومیتش است و انتظار می‌رود که در تاریخ 20 تا 22 ژوئن به گینه، کشور والدینش، برود تا در مراسم خیریه شرکت کند. گفته می‌شود او مستندی را در 17 ژوئن منتشر می‌کند که شاید نام باشگاه جدیدش نیز در آن باشد.
جذب پوگبا بیشتر از این که ایده کامپوس باشد، ایده لئوناردو بود که همیشه به دنبال اضافه کردن این ملی‌پوش فرانسوی به ترکیب پی اس جی بود و کامپوس ترجیح می‌داد که شوامنی را به این تیم اضافه کند اما او تصمیم گرفت پیراهن رئال مادرید را به تن کند.

پروژه کامپوس: مربی، جایگاه بازیکنان، فروش/ گزارش: حراج بزرگ در پاری‌سن ژرمن


پروژه شماره سه: مشخص شدن جایگاه‌ها
ناصرالخلیفی یک سال قبل گفت:« کیلیان امباپه بهترین بازیکن دنیا است.» این در حالی بود که در آن زمان به نظر می‌رسید این بازیکن پشت سر لیونل مسی و نیمار قرار دارد.
امروز پی اس جی حول محور این بازیکن فرانسوی شکل گرفته و این ممکن است عواقبی را برای نقش این دو بازیکن اهل آمریکای جنوبی داشته باشد. این وظیفه بر عهده کامپوس است که بتواند جایگاهی در حد شخصیت هر بازیکن در رختکن پی اس جی تعیین کند، کاری که برای مدیران پیش از او بسیار دشوار بوده است.
او همچنین باید شرایط کیلور ناواس و جانلوییجی دوناروما، دروازه‌بانان این تیم، را مشخص کند، چرا که هر دو می‌خواهند شماره یک فصل آینده باشند و این یعنی یکی از این دو نفر محکوم به جدایی از این باشگاه فرانسوی است. دوناروما در اوایل ماه می گفت:« من فکر می‌کنم این باشگاه باید انتخابش را انجام دهد.»
در عین حال باید جایی برای جذب ستاره‌های جدید هم در تیم ایجاد شود، خصوصا در خط حمله و در پست وینگر راست که پس از جدایی آنخل دی‌ماریا باید فکری برای اضافه کردن بازیکن جدید به آن کرد. نام عثمان دمبله که در حال حاضر بازیکن آزاد به حساب می‌آید بارها در رسانه‌ها مطرح شده است.

پروژه چهار: ماموریت فروش
یکی از نکات فرعی پروژه قبلی این است که کامپوس باید تعداد بازیکنان فعلی پی اس جی را کاهش دهد، کاری که لئوناردو در انجام آن موفق نبود. این در حالی است که پی اس جی در شرایط سخت مالی نیاز به فروش بازیکنان داشت و در فصل 21-2020 رکورد ضرر 225 میلیون یورویی را به ثبت رساند.
پس از جدایی آنخل دی‌ماریا، این باشگاه تصمیم دارد بازیکنان دیگری که فرصت زیادی برای بازی نداشته یا به طور کلی نقشی در ترکیب این تیم نداشته‌اند نیز به فروش برساند. بازیکنانی مانند یولیان دراکسلر و لئاندرو پاردس و همچنین مائورو ایکاردی در اولویت این فهرست قرار دارند.
سرخیو ریکو، عبدو دیالو، لیوین کورزاوا و کولین داگبا و حتی ادریسا گه‌یه هم ممکن است به زودی از این تیم جدا شوند. اما فروش بازیکن خصوصا به دلیل دستمزد بالای آنها در پی اس جی کار آسانی نیست و بازیکنان از حضور در این تیم و در پاریس رضایت دارند. با این حال الخلیفی قول داده که این شرایط به زودی دستخوش تغییر خواهد شد.

منبع: فیگارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان