4000 میلیارد ریال برای تکمیل راه آهن ارومیه – مراغه تخصیص یافت


4000 میلیارد ریال برای تکمیل راه آهن ارومیه – مراغه تخصیص یافت

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه‌ها، سکوهای بارگیری، ایستگاه‌های سوخت گیری و تکمیل مسیر راه آهن ارومیه به مراغه تخصیص یافت.

سید محسن حمزه‌لو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه و توسعه این بخش حمل و نقل ریلی افزایش و کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های باری راه آهن ارومیه تکمیل نشده است؛ نبود سکوی بارگیری و تخلیه از مهمترین موضوعات است؛ دیگر موضوع هم نبود ایستگاه سوخت گیری در ایستگاه راه آهن ارومیه است و قطار برای سوخت گیری باید در مراغه ۲ ساعت توقف و سوخت گیری کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت باری راه‌آهن آذربایجان‌غربی در اولویت است، ادامه داد: ایستگاه‌های قطار و مسیر ریلی از مسائل مهمی بوده که تاکنون از ظرفیت باری این بخش استفاده نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز راه آهن ارومیه در حوزه مسافربری هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های باری آن تکمیل نشده است، گفت: مجموعه راه و شهرسازی اقدامات زیادی در راستای گسترش شبکه حمل و نقلی و پیشرفت و توسعه استان انجام داده است لذا همچنان بر این معتقدیم که نیازمند فعالیت و تلاش مضاعف برای ارتقا وضعیت موجود هستیم.

خط آهن مراغه - ارومیه ۲ استان مهم کشور را به هم وصل کرده است و از شهرهای ملکان، نقده، میاندوآب و مهاباد عبور می‌کند، این خط آهن همچنین در روستاهای قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان ایستگاه دارد و طول آن ۱۸۵ کیلومتر است.


سید محسن حمزه‌لو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه و توسعه این بخش حمل و نقل ریلی افزایش و کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های باری راه آهن ارومیه تکمیل نشده است؛ نبود سکوی بارگیری و تخلیه از مهمترین موضوعات است؛ دیگر موضوع هم نبود ایستگاه سوخت گیری در ایستگاه راه آهن ارومیه است و قطار برای سوخت گیری باید در مراغه ۲ ساعت توقف و سوخت گیری کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت باری راه‌آهن آذربایجان‌غربی در اولویت است، ادامه داد: ایستگاه‌های قطار و مسیر ریلی از مسائل مهمی بوده که تاکنون از ظرفیت باری این بخش استفاده نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز راه آهن ارومیه در حوزه مسافربری هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های باری آن تکمیل نشده است، گفت: مجموعه راه و شهرسازی اقدامات زیادی در راستای گسترش شبکه حمل و نقلی و پیشرفت و توسعه استان انجام داده است لذا همچنان بر این معتقدیم که نیازمند فعالیت و تلاش مضاعف برای ارتقا وضعیت موجود هستیم.

خط آهن مراغه - ارومیه ۲ استان مهم کشور را به هم وصل کرده است و از شهرهای ملکان، نقده، میاندوآب و مهاباد عبور می‌کند، این خط آهن همچنین در روستاهای قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان ایستگاه دارد و طول آن ۱۸۵ کیلومتر است.

کد خبر 5511245

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته