تجدید حیات جک S5 در قالب سی هائو X6، کراس‌اووری با قیمت نیم میلیارد تومان


تجدید حیات جک S5 در قالب سی هائو X6، کراس‌اووری با قیمت نیم میلیارد تومان

تاسیس زیرمجموعه‌های مختلف برای برندهای چینی به عملی مرسوم تبدیل شده است، تا جایی که برخی از آن‌ها در انجام این کار افراط می‌کنند. شرکت جک نیز همانند دیگر رقبای خود زیرمجموعه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها با نام سی هائو یا Sihao یا Sehol شناخته...

تاسیس زیرمجموعه‌های مختلف برای برندهای چینی به عملی مرسوم تبدیل شده است، تا جایی که برخی از آن‌ها در انجام این کار افراط می‌کنند. شرکت جک نیز همانند دیگر رقبای خود زیرمجموعه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها با نام سی هائو یا Sihao یا Sehol شناخته می‌شود. سی هائو X6 جدیدترین محصول این برند است که اخیرا پیش فروش آن در چین آغاز شده است.

سی هائو X6 ظاهری مدرن و متفاوت دارد اما به سادگی می‌توان فهمید که با یک خودرو چینی روبرو هستیم. برخلاف ظاهر مدرن، زیر پوسته آن قوای فنی جک S5 قرار دارد، کراس‌اووری متعلق به سال 2013 میلادی که حدود یک دهه از عمر آن می‌گذرد اما همچنان در مقابل بازنشستگی مقاومت می‌کند!

ظاهر جلو سی هائو X6 در مقایسه با جک S5 کاملا متفاوت است اما در نمای جانبی هیچ گونه تفاوتی میان این دو کراس‌اوور وجود ندارد و به راحتی متوجه ساختار مشابه سی هائو X6 و جک S5 خواهید شد. در حقیقت سی هائو X6 یک فیس‌لیفت کامل برای جک S5 است که عمده تغییرات آن در نمای جلو و کابین خودرو متمرکز شده‌اند.

شباهت‌ها میان سی هائو X6 و جک S5 در نمای عقب نیز ادامه دارد، جایی که چراغ‌های قبلی جک S5 از گرافیک جدیدی بهره می‌برند و با یک خط به یکدیگر متصل شده‌اند. ابعاد سی هائو X6 به ترتیب 4505 میلی‌متر طول، 1850 میلی‌متر عرض و 1698 میلی‌متر ارتفاع هستند. فاصله بین دو محور این کراس‌اوور نیز 2660 میلیمتر اعلام شده است.

تجدید حیات جک S5 در قالب سی هائو X6، کراس‌اووری با قیمت نیم میلیارد تومانسی هائو X6

برخلاف ظاهر خارجی، در کابین سی هائو X6 هیچ نشانی از جک S5 دیده نمی‌شود و داشبورد این خودرو کاملا بروز شده است. یک نمایشگر بزرگ 12.8 اینچی به صورت جداگانه از کابین برای این خودرو در نظر گرفته شده است و پنل راننده نیز دیجیتالی است. نکته جالب در مورد کابین سی هائو X6 اهرم تعویض دنده این خودرو است که به شکل یک کنترلر گرد طراحی شده است.

همان‌طور که اشاره کردیم، سی هائو X6 از همان مشخصات فنی جک S5 نیوفیس بهره می‌برد. زیر کاپوت این خودرو موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد و برای انتقال قدرت آن نیز از گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک دوکلاچه بهره گرفته خواهد شد. سی هائو X6 جایگزین جک S5 نیوفیس خواهد بود، خودرویی که تولید آن در سال 2019 به پایان رسید اما همچنان با برند و چهره‌ای متفاوت در بازار چین حضور دارد. سی هائو X6 در هشت تیپ عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بین 79900 تا 114900 یوان (384 الی 552 میلیون تومان) تعیین شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !