افشاردوست: اتفاق خاصی برای تیم ملی والیبال نیفتاده است/ بازیکنان با ترس سرویس می‌زدند


افشاردوست: اتفاق خاصی برای تیم ملی والیبال نیفتاده است/ بازیکنان با ترس سرویس می‌زدند

مربی پیشین تیم ملی والیبال گفت: در بازی قبلی که چین را شکست دادیم، گفتم که اتفاقی نیفتاده و پس از شکست مقابل هلند نیز تاکید می‌کنم که اتفاق خاصی نیفتاده است.

محمود افشاردوست، دبیر پیشین فدراسیون والیبال در مورد شکست 3 بر صفر تیم ملی مقابل هلند در لیگ ملت‌های والیبال به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، گفت: بازیکنان و کادر فنی تمام تلاش خود را کردند ولی نتوانستیم پیروز شویم. آسیب‌دیدگی رضا عابدینی هم مزید بر علت شد.

دبیر پیشین فدراسیون والیبال ادامه داد: چند نکته در تیم ملی ایران مشخص بود. با توجه به بازی‌هایی که از تیم ملی هلند دیده بودم، بازیکنان تیم ایران باید خوب سرویس می‌زدند تا حمله تیم هلند را از کار بیندازند. این کار نیفتاد و ست نخست با وجودی که پایاپای پیش می‌رفت به سود هلند به پایان رسید.

مربی پیشین تیم ملی والیبال تصریح کرد: در ست دوم سرویس‌های تیم ایران ضعیف شد. انگار بازیکنان با ترس سرویس می‌زدند. هلند از این قضیه استفاده و توپ‌های اول خود را به خوبی به امتیاز تبدیل کرد. در مقابل، تیم هلند بسیار خوب سرویس زد و ما نتوانستیم توپ‌های اول خود را به امتیاز تبدیل کنیم. در والیبال امروز، حملات اول باید با درصد بالایی، حدود 60 یا 70 به امتیاز تبدیل شود و اگر این اتفاق نیفتد کار برای تیم سخت خواهد شد. در بازی با هلند، توپ‌های اول ما به راحتی به امتیاز تبدیل نشد و آنها هم مسیر اسپک‌های ما را بستند. هلندی‌ها، میلاد و امین اسماعیل‌نژاد را از کار انداختند و حتی میلاد در ست دوم تعویض شد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال گفت: در ست سوم سرویس‌های تیم ایران بهتر شد. تعویض‌های کادر فنی در شروع ست سوم جواب داد اما در نهایت باز هم سرویس‌های خوب هلند که حمله ما را مختل کرده بودند، نتیجه این ست را نیز به سود این تیم رقم زد. مشخص بود که هلندی‌ها با برنامه پیش می‌روند و در بخشی از بازی هم دیدیم سرمربی هلند در وقت استراحت خود از میلاد و امین اسماعیل‌نژاد نام برد. هلند در مجموعه توانست بر بازی سوار شود و امتیازات خوبی را جمع آوری کند.

افشاردوست تصریح کرد: کادر فنی تلاش زیادی کرد و بازیکنان مختلفی را به کار گرفت تا روند بازی عوض شود اما سرویس خوب هلند کار را برای ما سخت کرد. در نهایت بازی به شکلی پیش رفت که ما باختیم. در بازی قبلی که چین را شکست دادیم، گفتم که اتفاقی نیفتاده و پس از شکست مقابل هلند نیز تاکید می‌کنم که اتفاق خاصی نیفتاده است. هنوز 10 بازی دیگر پیش روی ماست و باید پیش برویم.

وی اظهار داشت: از شکست مقابل هلند نکات زیادی را می توانیم یاد بگیریم تا مقابل استرالیا و سپس ژاپن با ضریب اشتباهات کمتری به میدان برویم. نتیجه این بازی از دست رفته و فقط باید درس‌هایی که از آن گرفتیم را به خاطر بسپاریم. همه بچه‌ها تلاش کردند و زحمت کشیدند ولی تلاش‌های آنها به پیروزی ختم نشد. امیدوارم در بازی بعدی تیمی دگرگون شده را به لحاظ روحی و روانی ببینیم و تیم با توان و انگیزه بیشتر مقابل حریفان به میدان برود.

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران در پایان گفت: آمادگی روانی روی سرویس و شجاعت بازیکنان تاثیر می‌گذارد. جایی که سرویس بازیکنان ایران ضعیف شد، تیم ملی هلند بیشترین استفاده را برد و نتیجه را به سود خود ثبت کرد. بازیکنان ما می‌توانند به بازی‌ها برگردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج