عنایت امام رضا(ع) توفیق خواندن برای شاه خراسان را نصیب هنرمند می‌کند


عنایت امام رضا(ع) توفیق خواندن برای شاه خراسان را نصیب هنرمند می‌کند

اشرف‌زاده، با اشاره به اینکه فعالیت برای امام رئوف (ع) هرگز در زندگی بی‌پاسخ نخواهند ماند، اظهار کرد: عنایت امام رضا (ع) به هنرمند است که توفیق خواندن برای شاه خراسان را نصیب هنرمند می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، چندین سال است که طنین زیبای صدای «حجت اشرف زاده» را برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایام ولادت آن حضرت در رادیو و تلویزیون و رسانه‌های مختلف می‌شنویم.

نوایی که امام رئوف را از دل صدا می‌زند؛ بی ارج و قرب نخواهد ماند و برکتی ماندگار در زندگی را به همراه دارد؛ چه اینکه هرساله این آهنگ در جریان برگزاری اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) اجرا می شود.
بر آن شدیم به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت وگویی با این خواننده داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید
«حجت اشرف زاده» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه اجرا و خواندن چنین آثاری قبل از هرچیز ریشه در اعتقادات خانوادگی هنرمند دارد، اظهار کرد: طبیعتا یک اثر هنری زمانی به دل می‌نشیند که از دل برآمده باشد و من نیز با ارادت قلبی به امام رضا(ع) این آهنگ‌ها را خوانده ام و فعالیت برای ایشان در زندگی هرگز بی پاسخ نخواهد ماند.
این خواننده افزود: یکی از مهمترین آثاری که در دل هر هنرمند از جمله من پس از اجرای این آثار بر جای می‌ماند حس خوب آرامش است؛ مساله‌ای که همه ما آدم‌ها در جست وجویش هستیم و این آرامش روحی ماندگار است.
وی با بیان اینکه 16 سال پیاپی در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) خوانده‌ام و این خود بزرگ ترین هدیه و توفیقی محسوب می‌شود که از سوی آن حضرت به من عطا شده است، افزود: این مساله یک اتفاق نیست بلکه انتخاب از سوی امام رضا(ع) که برایش بخوانم.
اشرف زاده گفت: پیش از من و سال‌های سال خوانندگانی با صدای بهتر و کارهای زیباتر بودند و هستند که بتوانند برای امام رضا(ع) در این جشنواره بخوانند اما این یک لطف از سوی حضرت بود که نصیب من شد و به آن افتخار می کنم.
این خواننده در بخش دیگری از مباحث خود به عوامل موثر در ارایه اثر هنری خوب با محتوای دینی به ویژه در عرصه موسیقی اشاره کرد و گفت: تولیدات سفارشی و سفارشی کار کردن در این عرصه مورد توجه عموم مردم قرار نمی‌گیرد؛ کار باید دلی و برآمده از عمق جان هنرمند باشد.
وی افزود: استاد «محمدعلی کریمخانی» اثر زیبای «آمدم ای شاه پناهم بده» را برای امام رضا(ع) خواند؛ اثری برخاسته از دل که برای نسل‌ها باقی ماند چراکه با احساس و از اعتقاد قلبی سرچشمه گرفته و اجرا شده بود.
اشرف زاده تصریح کرد: بنابراین آنچه که اهمیت دارد که افراد از هر قومیت و زبانی که هستند با تمام وجودشان یک اتفاق درونی را رقم بزنند؛ این نگرش در ارایه اثر هنری موثر است و تصور می کنم یکی از عوامل تحقق این مساله برنامه‌ریزی برای شناسایی و کشف استعدادهای عرصه موسیقی است. جوانانی هستند که صدای زیبایی دارند و اتفاقا علاقه به فعالیت در عرصه موسیقی های مذهبی هستند اما دیده نمی شوند یا حداقل کمتر به آنها توجه می شود.
پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا