روایت مجید یراق بافان از تشکیل صف طولانی در چایخانه حرم امام رضا (ع) / آیا هدف نوشیدن چای است؟


روایت مجید یراق بافان از تشکیل صف طولانی در چایخانه حرم امام رضا (ع) / آیا هدف نوشیدن چای است؟

مجید یراق بافان مجری تلویزیون در واکنش به فیلم عنکبوت مقدس می‌گوید که مردم ایران ادب را از امام رضا (ع) آموخته‌اند و هیچ چیزی نمی‌تواند فاصله‌ای بین آنها ایجاد کند.

به گزارش، همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام، شبکه یک سیما برنامه تلویزیونی «آستان جانان» را روی آنتن می‌برد. برنامه‌ای با اجرای مجید یراق‌بافان که زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی روی آنتن می‌رفت و در آن درباره فضایل و کرامات امام رضا صحبت می‌شد.

مجید یراق‌بافان، مجری این برنامه تلویزیونی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره بیان معارف و کرامات امام رضا در این برنامه گفت: رویکرد جدید مدیریت شبکه یک تلویزیون، رویکرد اندیشه ورزانه و گفتمانی است. براین اساس، شاهد برنامه‌هایی نظیر «آستان جانان» در شبکه یک هستیم.

وی اضافه کرد: اساساً چشم‌انداز شبکه به این سمت است که دانش علمی و معرفت دینی مردم را تقویت کنیم. برهمین اساس، می‌بینید که علاوه بر توجه به بعد احساسی، حضور مادحان، ذاکران و شاعران در تلویزیون، توجه ویژه‌ای به معرفت‌افزایی عموم مردم می‌شود. براساس همین نگاه، سعی کردیم در برنامه آستان جانان نگاهی تحلیلی، تعمیقی و معرفت‌افزایی درباره امام رضا علیه السلام داشته باشیم.

یراق‌بافان در واکنش به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام گفت: نمی‌خواهم نگاه احساسی به این موضوع داشته باشم، اما خبث طینت و هتاکی این فیلم اصلاً قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: از سویی دیگر، مردم ما ادب را از امام رضا علیه السلام آموخته‌اند و نوع مواجهه‌شان با چنین افراد و تفکراتی برگرفته از منش امام هشتم، یعنی آمیخته با احترام و ادب است. در این ایام که مصادف با میلاد امام رضا علیه السلام است، حرم علی بن موسی الرضا آکنده از زائرانی است که عاشقانه به این حرم آمده‌اند و با ابراز ارادت خود به حضرت، بیان می‌کنند آن چیزی که شما می‌گویید درست نیست و ما امام رضا خود را دوست داریم، چرا که او جان ماست. امام رضا برای همه است و با این فاصله‌گذاری‌ها نمی‌توانید چیزی را عوض کنید.

مجری برنامه «آستان جانان» شبکه یک گفت: وقتی در حرم امام رضا قدم می‌زنیم، افرادی را می‌بینیم که شاید اگر در طول سال آنها را بیرون از اینجا ببینیم، با خود می‌گوییم که نه اهل دین هستند، نه نماز و زیارت، اما در حرم امام رضا همه فرهنگ‌ها، کنشگری‌های اجتماعی و سیاسی رنگ می‌بازد و همه دلداده علی بن موسی الرضا می‌شوند. همه این اتفاقات نشان می‌دهد که مردم پای کار دل خودشان هستند، تا دل‌شان امام رضایی شود.

روایت مجید یراق بافان از تشکیل صف طولانی در چایخانه حرم امام رضا (ع) / آیا هدف نوشیدن چای است؟

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود روایتی جالب از حال و هوای این روزها در حرم مطهر رضوی را بیان کرد. او گفت: معتقدم هر باری که وارد حرم امام رضا می‌شوید، لحظه به لحظه آن چیزهای جدیدی را می‌بینید که واقعاً بدیع است.

دو شب پیش که اجرای برنامه‌ام در صحن پیامبر اعظم تمام شد، به سمت صحن آزادی که محل ضبط برنامه «در آستان جانان» بود می‌رفتم. در حین راه و در صحن کوثر، صف طولانی از مردم را دیدم. شاید نزدیک به 300-400 نفر در هر سمتِ آقایان و بانوان در صف ایستاده بودند. در ابتدا با خود فکر کردم که این صف همانی است که به مضجع منور رضوی ختم می‌شود. همان‌طور که می‌دانید از زمان همه‌گیری کرونا، برای اینکه مبادا کسی بیمار شود، صف‌هایی ایجاد شده است که خانم‌ها و آقایان را به سمت ضریح منور برای زیارت هدایت می‌کند.

به دنبال ابتدای این صف می‌گشتم که متوجه شدم این صف طولانی به چایخانه رضوی ختم می‌شود. به نظرم نیم ساعت تا 40 دقیقه زمان می‌برد تا نوبت‌شان شود که بتوانند یک چای از چایخانه حرم دریافت و نوش‌جان کنند. آیا به نیت چای خوردن ایستاده بودند؟ قطعاً این‌گونه نیست. به نظرم کسانی که در این صف ایستاده بودند به دنبال نوشیدن آب حیات و دریافت اکسیری جان‌بخش بودند. در این استکان چای، درمانی برای روح و جان وجود دارد که ما را التیام می‌بخشد و محبت حضرت رضا را به جان‌‌مان می‌ریزد.

روایت مجید یراق بافان از تشکیل صف طولانی در چایخانه حرم امام رضا (ع) / آیا هدف نوشیدن چای است؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی