چند دلیل اصلی صدای سوت کشیدن یخچال و فریزر


چند دلیل اصلی صدای سوت کشیدن یخچال و فریزر

تراز نبودن یخچال فریزر، قدیمی بودن نوع یخچال و به ویژه کمپرسور، ساییده شدن بست‌ها و لرزه گیرهای زیر یخچال فریزر همگی از مشکلات ساده‌ای است که گاهی باعث سر و صدای یخچال فریزر در هنگام کار می‌شود.

صدای سوت کشیدن یخچال

آیا تا به حال صدای سوت کشیدن فریزر را شنیده‌اید؟ اگر این مشکل را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید چنین موقعیتی چقدر استرس‌آور است. در چنین لحظاتی دغدغه خراب شدن فریزر و مواد غذایی درون آن، هزینه‌های تعمیر یا حتی خرید فریزر دیگر همگی یک به یک جلو چشمتان رژه می‌رود.
خبر خوب اینکه همیشه تمام صداهای فریزر نشانه خراب شدن دستگاه نیست و گاهی با یک رسیدگی کوچک می‌توان جلوی مشکلات بعدی را گرفت.

علت صدای سوت کشیدن یخچال فریزر

یکی دیگر از صداهای رایج و متداول دارندگان یخچال فریزر، صدای سوت کشیدن یخچال می باشد. در برخی از مدل های یخچال به محض باز بودن درب، در مدت زمانی حدود 15 الی 20 ثانیه، صدایی شبیه سوت کشیدن از یخچال به گوش می رسد. این صدا هشداری در جهت مطلع ساختن کاربر از باز بودن درب یخچال می باشد. با این وجود، در برخی مواقع علی رغم بسته بودن درب یخچال، باز همان صدا از یخچال شنیده می شود.
در این مواقع، مهمترین علت صدای سوت کشیدن یخچال خرابی و معیوب بودن میکرو سوئیچ درب می باشد. در صورت بروز ایراد در سیستم میکرو سوئیچ، تشخیص بسته یا باز بودن درب با اختلال مواجه می شود. بر همین اساس، در هنگام بسته بودن درب، باز هم صدا سوت تولید می شود. در این شرایط برای رفع صدا سوت ، اطمینان حاصل نمودن از صحیح بسته شدن درب یخچال، از راهکارهای کاربردی و مفید تلقی می گردد.

چند دلیل اصلی صدای سوت کشیدن یخچال و فریزر

چه عواملی سبب صدای سوت کشیدن یخچال می شوند؟

به طور کلی، یکی از علل اصلی صدای سوت کشیدن یخچال به خرابی و معیوب شدن سیستم میکرو سوئیچ درب مربوط می شود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در ساختمان یخچال ها، فناوری ها و سیستم های هوشمند و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. بر همین اساس، سیستم هشداری در هنگام باز بودن یا صحیح بسته نشدن درب، برای یخچال در نظر گرفته می شود. بنابراین، چنانچه کاربر فراموش کند درب یخچال را به صورت صحیح ببندد، سیستم هشدار با تولید صدای سوت، کاربر را مطلع می سازد.

حتماً بخوانید:
چند دلیل اصلی صدای سوت کشیدن یخچال و فریزر

تراز یخچال : چگونه انواع یخچال را تراز کنیم ؟

تراز یخچال : زمانی که یخچال را تراز می‌کنید، نباید دنبال تراز صددرصد باشید. در واقع، باید کمی به عقب خم باشد، جلوی یخچال کمی بالاتر از پشت آن باشد.…

تعویض قطعه میکرو سوئیچ، از روش های مناسب و مثمر ثمر برای برطرف ساختن صدای سوت کشیدن یخچال می باشد. با خراب شدن این قطعه، فرمان های اشتباه به برد الکتریکی یخچال منتقل می شود. بر همین اساس، در صورت بسته بودن درب، باز هم همان صدای قبلی تولید می شود.
در فریزرهای قدیمی، معمولا کمپرسور در هنگام کار سر وصدای زیادی تولید می‌کند. با این حال اگر صدای سوت فریزر ناگهانی یا غیرعادی بود، پیش از هر کاری میزان سرمای درون محفظه را چک کنید. در صورتی که سرما کم شده باشد، ممکن است هیتر به دلیلی از کار افتاده و لوله‌های رابط دچار یخ‌زدگی شده باشد.
برای حل این مشکل با کمک یک چکش پلاستیکی ضرباتی آرام به فیلتر و نقاط مختلف لوله‌های آلومینیومی رابط (به‌ویژه ابتدای اوپراتورها) وارد کنید. در صورتی که صدای سوت رفع و سرمای فریزر به حالت ایده‌آل نرسید، فریزر را خالی کرده و لوله‌ها را بشویید .
اگر پس از این کارها، همچنان از فریزر صدای سوت به گوش می‌رسید، بهتر است با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل سوت کشیدن فریزر را برطرف کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ