دمای هوا در خراسان رضوی خنک می‌شود


دمای هوا در خراسان رضوی خنک می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهشی دما از امروز، شنبه در سطح این استان آغاز می‌شود، به طوریکه میانگین دما بویژه در نیمه شمالی استان بین چهار تا 6 درجه کاسته می‌شود.

آذر رضایی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه دمای هوای شهر مشهد هفت درجه خنک می‌شود، افزود: دمای هوای مشهد روز گذشته بین ۱۵ تا ۳۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است که پیش‌بینی می‌شود دمای هوای مشهد در گرمترین ساعات امروز به ۳۱ درجه و در خنک ترین ساعات نیز به ۱۸ درجه سلسیوس برسد.

وی گفت: بر اساس هشدار صادر شده از روز گذشته خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدر جوی به شکل بارشهای رگباری و وزش باد شدید قرار گرفت که در این مدت بیشترین میزان بارش نیز از قوچان با ۲۸.۴ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین دیروز از ایستگاه فرودگاهی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز ۲۶ میلیمتر بارندگی ثبت و گزارش شد.

وی بیان کرد: بیشترین سرعت وزش باد طی این مدت از شهرستان سرخس با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

رضایی‌پور خاطر نشان کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای انتظار می‌رود، برای امروز ادامه بارشها به شکل رگباری همراه با رعدوبرق و به شکل بارش تگرگ رخ دهد.

وی گفت: از فردا شاهد کاهش شدت و حجم بارشها خواهیم بود ولی امکان بارشهای رگباری تا پایان هفته جاری و به خصوص در شمال غرب استان قابل انتظار است.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ریوش با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۲ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی