امیرعبداللهیان: برای توسعه روابط با نیجریه هیچ محدودیتی قائل نیستیم


امیرعبداللهیان: برای توسعه روابط با نیجریه هیچ محدودیتی قائل نیستیم

وزیر امور خارجه در دیدار وزیر مشاور در امور خارجی نیجریه گفت که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و مناسبات با نیجریه هیچ محدودیتی قائل نیست.

امیرعبداللهیان: برای توسعه روابط با نیجریه هیچ محدودیتی قائل نیستیم

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در رایزنی‌های سیاسی با «زبیرو دادا» وزیر مشاور در امور خارجی نیجریه که برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیجریه، به تهران سفر کرده است، ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط فیمابین به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری طی دو سال اخیر، اظهار داشت: حجم فعلی تعاملات بین دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود در دو کشور نبوده و با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با کشور‌های آفریقایی به ویژه نیجریه در چارچوب سیاست خارجی دولت سیزدهم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و مناسبات با نیجریه هیچ محدودیتی قائل نیست و برگزاری این اجلاس به عنوان گام مهمی برای توسعه روابط دوجانبه قلمداد می‌شود.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورمان به محمدبوهاری همتای نیجریه‌ای، از رئیس جمهور نیجریه برای سفر به تهران به طور رسمی دعوت به عمل آورد.

وزیر مشاور در امور خارجی نیجریه نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران و برگزاری موفق اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از طرف ایرانی برای هماهنگی‌های انجام شده به منظور برگزاری موفق این اجلاس سپاسگزاری کرد و گفت: با برنامه ریزی خوب، فرصت‌های زیادی در روابط دو کشور وجود دارد.

این مقام نیجریه‌ای ابراز امیدواری کرد اجرای توافقات حاصل در این اجلاس، کمک شایانی به افزایش سطح تعاملات تجاری دو کشور کند.

وی همچنین آمادگی طرف نیجریه‌ای را برای افزایش همکاری و تعامل با دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام و عنوان کرد: انتظار داریم در آینده شاهد گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بین دو کشور باشیم./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور