کشف سلاح های باستانی از جنس کریستال در غرب اروپا


باستان شناسان در مطالعات جدید خود واقع در غرب اروپا و منطقه ایبری موفق به شناسایی سلاح های باستانی شدند. این سلاح ها با استفاده از کریستال ‌های سنگی برای تولید تیغه‌های کوچک، سر پیکان و خنجر ساخته شده...

 کشف سلاح های باستانی از جنس کریستال در غرب اروپا

باستان شناسان در مطالعات جدید خود واقع در غرب اروپا و منطقه ایبری موفق به شناسایی سلاح های باستانی شدند. این سلاح ها با استفاده از کریستال ‌های سنگی برای تولید تیغه‌های کوچک، سر پیکان و خنجر ساخته شده بود.

به گزارش سیناپرس، بیشتر فرهنگ‌ های پیش از تاریخی در سراسر جهان، ابزار و سلاح ‌های سنگی را از مواد کریپتو کریستالی مانند سنگ چخماق، رادیولاریت، کلسدونی، ابسیدین، بازالت و کوارتزیت از طریق فرآیندی به نام احیای سنگی می ‌ساختند.

این کار به طور کلی با ضربه زدن به تکه های سنگ از یک سنگ مادر با استفاده از یک چکش سنگی انجام می شد. در برخی استراتژی ‌ها، سنگ های فوق با کمک ضربات ایجاد شده توسط صنعتگران به صورت ورقه و تیغه درآمده و سپس لبه های آن با استفاده از تکنیک‌ های پوسته پوسته شدن چکش نرم پردازش می شد.

یافته های باستان نشاسان نشان می دهد در بخش ‌هایی از جنوب شبه جزیه ایبری در حدود ۳ هزار سال قبل از میلاد در طول عصر مس و سنگ یا کالکولیتیک، یک سنت منحصر به فرد ایجاد شد که در آن از انواع کوارتز ماکرو کریستالی برای ساخت سلاح و ابزار استفاده شده است. این دوره همچنین شاهد گسترش عظیم سازه های سنگی بزرگ با شیوه های تدفین جمعی مرتبط با آن و اوج فرهنگ بل بیکر در ایبریا بود.

بررسی های باستان شناسان نشان می دهد: استفاده از کریستال برای ساخت ابزار و سلاحبه عنوان یک ماده خام، به دلیل ماهیت کمتر انعطاف پذیر و شکننده آن، کاربرد عملکردی ابزار را تا حد زیادی کاهش می دهد. به گزارش سیناپرس، بر این اساس مشخص شد سنگ هایی مانند واریسیت و کهربا منحصراً برای ساختن زیور آلات مورد استفاده قرار می گرفتند در حالی که از تک کریستال های کوارتز برای ساخت نوک پیکان و تیغه های کوچک استفاده شده و در برخی موارد کریستال سنگ در حالت طبیعی خود به عنوان طلسم یا جادوی شخصی استفاده می شد.

گفتنی است بررسی های باستان شناسان نشان می دهد اسلحه‌های کریستال سنگی عمدتاً به مقدار کم در مکان‌ های تدفین بین ‌سنگی یافت شده‌ اند. بر اساس این گزارش، باستان شناسان در محوطه باستانی Megalith Almendrillos توانستند ۱۰ میکرو تیغه کریستالی جمع آوری کند.

پیش از این در طول حفاری های سایت Dolmen de Montelirio بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، یک خنجر کریستالی ۲۲ سانتی متری به همراه سر پیکان های کریستالی و یک دسته عاج تزئین شده کشف شد. به گزارش سیناپرس، این خنجر ممکن است اهمیت نمادینی داشته و به موضوعاتی مانند سرزندگی، قدرت جادویی و ارتباط با اجداد اشاره داشته باشد.

به باور باستان شناسان، این یافته مهم همچنین نشان دهنده یک هنر پیشرفته در تکنیک و ساخت سلاح های سنگی است.
در خاتمه گفتنی است اگرچه مواد خام به آسانی در سرتاسر منطقه در دسترس بود، اما کمبود سلاح‌ های کریستالی نشان می ‌دهد که فقط افراد دارای موقعیت بالا می توانستند از عهده داشتن اشیاء پیچیده مانند سر پیکان یا تیغه‌های خنجری ساخته شده از کریستال برآیند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: heritagedaily

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی*  کشف سلاح های باستانی از جنس کریستال در غرب اروپا[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06