تمامی بخش‌های ویژه کرونا در مشهد به جز یک بخش در بیمارستان امام رضا(ع) تعطیل شدند


تمامی بخش‌های ویژه کرونا در مشهد به جز یک بخش در بیمارستان امام رضا(ع) تعطیل شدند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا، اکنون به جز بخش آی.سی.یو بیمارستان امام رضا(ع)، سایر بخش‌های ویژه و مستقل کرونا در تمامی بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تعطیل شدند.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر هریک از بیماران جدید مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا نیز در بخش‌های عفونی و ایزوله تنفسی بیمارستان‌ها جدا از سایر بیماران بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با حدود ۱۲ درصد کاهش از ۱۴۲ به ۱۲۵ نفر کاهش یافته است که ۳۲ نفر آنان به علت بدحالی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۲۷ بیمار بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: همچنین شمار بستری شدگان جدید کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی به صورت روزانه طی ۱۰ روز گذشته با کاهش بیش از ۳۶ درصد از ۶۶ به ۴۲ نفر کاهش یافته است.

دکتر پهلوان ادامه داد: با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی، شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان در ۱۰ روز گذشته ۲ مورد و در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صفر بوده است.

وی در پایان گفت: هم اکنون ۱۳ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ در کلانشهر مشهد فعال است و مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واکسن‌های موجود، آدرس و ساعت کاری این مراکز و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته، مرگ ناشی از کرونا در کشور ثبت نشد و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور در عدد ۱۴۱ هزار و ۳۴۳ تن ثابت مانده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۵۷ هزار و ۹۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هم اکنون هیچ شهرستانی در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارد و ۱۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم