از «چند قدم آن طرف تر» تا «اعترافات»


از «چند قدم آن طرف تر» تا «اعترافات»

فیلم کوتاه امید معلم در یک جشنواره ایتالیایی، معرفی بازیگران فیلم «نابازیگر»، عوامل فیلم کولبرف در جشنواره ایتالیایی و نمایش اعترافات در سینما تک خانه هنرمندان ایران از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

از «چند قدم آن طرف تر» تا «اعترافات»

به گزارش ایران اکونومیست،فیلم کوتاه«چند قدم آن طرف‌تر» به کارگردانی امید معلم و تهیه‌کنندگی آذر معماریان به بیستمین جشنواره سینمایی ایسکیا گلوبال فیلم Ischia Global Film Festival ایتالیا راه یافت.

این جشنواره هرساله در جزیره ایسکیا در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و تاریخ برگزاری جشنواره دهم تا هفدهم ژوئیه است. امسال قرار است در جشنواره ایسکیا از جو رایت، کارگردان فیلم‌هایی چون «تاوان» و «غرور و تعصب» با جایزه لوکینو ویسکونتی تقدیر شود.

امید معلم مدیرمسئول و سردبیر مجله «دنیای تصویر» و دبیر جشن حافظ است.


کیهان ملکی، محمد رشنو و علی آنزانی بازیگران چهارمین فیلم کوتاه امید معلم هستند.فیلمنامه «چند قدم آن طرف‌تر» را اردوان نیک‌نیا به نگارش در آورده و بازنویسی آن را سمیه تاجیک انجام داده است.
تدوین فیلم «چند قدم آن‌طرف‌تر» توسط هایده صفی‌یاری انجام شده است.

گروه تولید این فیلم کوتاه عبارتند از مدیر تصویربرداری فرشاد محمدی،تدوین:هایده صفی‌یاری، صداگذار: محمدعلی درگاهی، مدیر تولید: رحمت عبدالله زاده، طراح چهره‌پردازی: سیدجلال موسوی، صدابردار: آرش برومند، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سعید آهنج، طراح صحنه: مرتضی شریف پناهی، دستیار اول تصویربرداری: مجید حسین زاده، منشی صحنه: مونا پیرایش، طراح لباس: شیوا دانیالی،طراح پوستر:آرش صمدزاده مدیر تدارکات: مسعود یکتا، عکاس: امیرعلی نصیری، تصاویر پشت‌صحنه: محمد کرمی.
پخش جهانی این فیلم توسط کمپانی لیمو فیلم انجام می‌شود.

بازیگران "نابازیگر" معرفی شدند

بازیگران تازه فیلم «نابازیگر» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا سنگیان و تهیه‌کنندگی مشترک السا فیروز آذر، محمد حسین حسینی معرفی شدند.

از «چند قدم آن طرف تر» تا «اعترافات»


گیتی معینی ، لیلا بوشهری ، آتش تقی پور، مهسا ایرانیان، احمد رضا اسعدی، هوشنگ قوانلو، شبیر پرستار، داریوش اسقائی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداختند.
کتایون امیر ابراهیمی، فرهاد جم، زهرا داوود نژاد، رامین پرچمی، هایده حائری و محمد حسین حسینی نیز دیگر بازیگرانی هستند که پیش از این و برای فیلم «نابازیگر» جلوی دوربین حمیدرضا سنگیان رفته بودند.
به گفته سنگیان فیلم «نابازیگر» پروژه پربازیگری است که تلاش شده تا در آن ستاره‌های فعال دهه‌های قبل سینما و تلویزیون به ایفای نقش بپردازند.
این فیلم روایتی از زندگی یک نویسنده و کارگردان سینماست که در پنج سال گذشته نتوانسته فیلمنامه‌ای بنویسید و فیلمی را کارگردانی کند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: آریا پنج سال است که هیچ فیلمنامه‌ای ننوشته و فیلمی را کارگردانی نکرده است. او که در روابط زناشویی خود دچار چالش شده است، قبول می‌کند تا بعد از مدت‌ها به کمک یکی از شاگردانش فیلمنامه‌ای سفارشی برای یک نابازیگر را بنویسد که قرار است سرمایه‌گذار فیلم باشد. آریا باید فیلمنامه‌ای بنویسید که هم به دل خودش بنشیند هم نابازیگر را راضی نگه دارد.

محمد حسین حسینی سرمایه‌گذار، الیاد فیروز آذر مجری طرح، السا فیروز آذر مشاور کارگردان، اشکان محمدی مدیر تصویربرداری، امین سرتیپی طراح تولید، حمیدرضا سنگیان طراح صحنه و لباس، سعید کوهی صدابردار، سپیده و پریا حسینی طراح گریم، علیرضا نصرتی نورپرداز، محمدمهدی سجادی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، امیر شاه حسینی دستیار دوم کارگردان، میلاد آزادی و سجاد صباغ دستیاران نورپرداز، فاطیما قدرتی ، پروانه حقی وند و حسین تبریزی اجراگران گریم، مهسا قلی زاده دستیار لباس، داریوش اسقایی منشی صحنه، امیر خدامی و امیرحسین نوری‌زاده عکاسان و حامد قریب مدیرروابط عمومی و مشاور رسانه‌ای عوامل این فیلم را تشکیل می‌دهند.
به زودی بازیگران دیگر این فیلم نیز معرفی می‌شوند.

عوامل فیلم «کولبرف» در جشنواره ایتالیایی

فیلم‌ سینمایی «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری در جشنواره AmiCorti ایتالیا به نمایش درآمد.

«کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری و تهیه‌کنندگی سید روح‌الله حسینی‌لرگانی ساخته شده است.

پنج نفر از عوامل فیلم کولبرف از جمله میلاد منصوری (نویسنده و کارگردان)، سید روح‌الله حسینی‌لرگانی (تهیه کننده)، حسین سلیمانی و دنیز متوسلی (بازیگران) و مهدی رضایی (مدیر فیلمبرداری) برای حضور در جشنواره دعوت شدند.
طبق اعلام سازندگان این فیلم، با گذشت دوسال از ساخت و موفقیت‌های بین‌المللی فیلم، با وجود پیگیری‌های مداوم گروه، اکران آن همچنان نامشخص و در هاله‌ای از ابهام است.

چهارمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی AmiCorti از دهم تا هجدهم ژوئن (بیستم الی بیست‌وهشتم خردادماه) در شهر کونیو ایتالیا در حال برگزاری است. رویکرد این جشنواره معرفی فیلم‌هایی است که مسائل انسانی را با ساختار و محتوای متفاوت و جدید به نمایش می‌گذارند.

«کولبرف» سه اکران در این جشنواره در تاریخ‌های ۱۲ ژوئن ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۳ ژوئن ساعت ۱۰ هر دو در سالن فلینی و ۱۵ ژوئن ساعت ۱۴ در سالن برگمن خواهد داشت.
(ساعت‌های اعلامی به وقت ایتالیا می‌باشد.)
‌بازیگران فیلم عبارتند از: حسین سلیمانی، حسین مهری، دنیز متوسلی، مهتاب ثروتی، چیا بابامیری، علی فراستی، آرتین امجدی، با حضور پیام احمدی‌نیا و با هنرمندی زنده‌یاد علی انصاریان.

میلاد منصوری (نویسنده و کارگردان)، سید روح‌الله حسینی لرگانی (تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار)، مهدی رضایی (مدیر فیلمبرداری)، فرشید احمدی (مدیر صدابرداری)، عماد خدابخش (تدوینگر)، حسین قورچیان (صداگذار)،فرهاد عسگری (طراح صحنه)، مریم میرباقری (طراح لباس)، محمدرضا میرباقری (طراح گریم)، محمدعلی ناظم‌زاده (ساخت موسیقی)، فربد جلالی (اصلاح نور و رنگ)، امیرحسین خنجری (طراح بدلکاری)، ایمان کریمیان (جلوه‌های ویژه‌ی میدانی)، بیتا اخلاقی (جلوه‌های بصری)، میثم بیدقی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، رویا بابابیگی (منشی صحنه)، هادی قنبری (مدیر تولید)، سولماز اعتماد (پخش بین‌الملل)، کیمیا پوراحمد (عکاس)، چیا بابامیری (مشاور لهجه)، سینا افشار طراح گرافیک)، آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط عمومی) عوامل این فیلم هستند.

«اعترافات» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید/ روایت قتل فرزند یک معلم

پانصدوپنجمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش «اعترافات» ساخته تتسویا ناکاشیما محصول سال ۲۰۱۰ اختصاص دارد.

به گزارش روابط‌ عمومی خانه‌ هنرمندان ایران، نهمین جلسه مرور فیلم‌های تاریخ معاصر سینمای ژاپن در سینماتک خانه هنرمندان ایران که روز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز این مجموعه برگزار می‌شود، به نمایش فیلم «اعترافات» به کارگردانی تتسویا ناکاشیما اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم، حسین عیدی‌زاده‌ به نقد و بررسی آن می‌پردازد.

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته کانایی میناتو از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین رمان‌نویسان معاصر ژاپن ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم دلهره‌آور آمده است: «معلمی به نام یوکو موریکوچی که به تازگی دختر کوچکش را از دست داده، متوجه شده است که مرگ کودکش نه تنها تصادفی نبوده، بلکه پای جنایتی در میان است و قتل دخترش توسط دو نفری صورت گرفته است که در کلاس او حضور دارند. حالا معلم با نقشه‌ای حساب شده می‌خواهد با روش خودش، انتقام مرگ دختر بی‌گناهش را از بچه‌های کلاس که قاتل دختربچه هستند، بگیرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج