بررسی راهکارهای توسعه بادبانی در ایران در دیدار نائب‌رئیس کنفدراسیون آسیا و رئیس فدراسیون قایقرانی


بررسی راهکارهای توسعه بادبانی در ایران در دیدار نائب‌رئیس کنفدراسیون آسیا و رئیس فدراسیون قایقرانی

نائب‌رئیس کنفدراسیون سیلینگ (بادبانی) آسیا برای برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توسعه این رشته وارد ایران شد و در ساعات اول حضور خود با رئیس فدراسیون قایقرانی دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، کاپیتان عبدالرحمان ارشد مدرس فدراسیون جهانی و نائب‌رئیس کنفدراسیون سیلینگ آسیا ظهر امروز وارد ایران شد. این سفر در ادامه همکاری‌های متشرک کنفدراسیون بادبانی آسیا و فدراسیون قایقرانی ایران در راستای توسعه فعالیت بادبانی در کشورمان صورت گرفته است.

کاپیتان ارشد در اولین اقدام خود با حضور در دریاچه آزادی با علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور کتایون اشرف و خسرو ابراهیمی نواب رئیس فدراسیون قایقرانی انجام شد، دو طرف در خصوص راهکارهای توسعه بادبانی در ایران بحث و تبادل نظر کردند.

نائب‌رئیس کنفدراسیون سیلینگ آسیا در این دیدار گفت: بسیار خوشحالم که فدراسیون ایران را برای توسعه رشته بادبانی مشتاق می‌بینم. ایران از نظر شرایط اقلیمی و دارا بودن جوانان مستعد، ظرفیت بالایی در توسعه بادبانی دارد و حتما با تلاش و همکاری‌های بیشتر، این رشته در ایران پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت.

عبدالرحمان ارشد ادامه داد: از سوی کنفدراسیون سیلینگ آسیا هرگونه حمایتی برای توسعه و پیشرفت بادبانی در ایران اعم از پشتیبانی تکنیکی و زیرساخت خواهیم داشت و شخصا با حضور در ایران در این راستا قدم خواهم برداشت.

رئیس فدراسیون قایقرانی نیز در این دیدار بیان کرد: علیرغم پتانسیل بالای رشته بادبانی با توجه به هزینه بالای این رشته در ایران آن طور که باید شناخته نشده و بسیار خوشحالیم که با همکاری کنفدراسیون آسیا و نظارت فدراسیون جهانی در مسیر توسعه بادبانی حرکت می‌کنیم.

علیرضا سهرابیان با تقدیر از حضور نائب رئیس کنفدراسیون سیلینگ آسیا تاکید کرد: پس از گفت‌وگوهایی که با مسئولین کنفدراسیون آسیا در عمان داشتیم، مقدمات حضور کاپیتان ارشد در ایران فراهم شد و اکنون حتما از این فرصت به بهترین نحو استفاده خواهیم کرد تا رشته پرمدال و المپیکی بادبانی به نحو شایسته در ایران توسعه پیدا کند.

با حضور نائب رئیس کنفدراسیون بادبانی آسیا تفاهم‌نامه‌ای در جهت همکاری‌های بیشتر در راستای توسعه بادبانی به امضا خواهد رسید. ایران و کنفدراسیون سیلینگ آسیا همکاری مستقیم خود را از سال ۱۳۹۸ در اجلاس این کنفدراسیون آغاز کردند اما با توجه به شیوع کرونا پس از ۲ سال تعویق حضور سیلورهای ایران در کاپ سیلینگ پاکستان اولین اقدام مشترک دو طرف بود.

اکنون با حضور نائب‌رئیس پاکستانی کنفدراسیون سیلینگ آسیا این همکاری‌ها توسعه پیدا خواهد کرد و کاپیتان ارشد به صورت مستقیم حمایت خود از بادبانی ایران را آغاز کرده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی، اردوهای مشترک بادبانی ایران و پاکستان و مسابقات بین‌المللی تحت نظر کنفدراسیون سیلینگ آسیا با حضور کشورهایی مانند پاکستان، قطر، سریلانکا، عراق و … از اقدامات مورد توافق کنفدراسیون سیلینگ آسیا و فدراسیون قایقرانی ایران است.

کاپیتان ارشد عصر امروز برای انجام بازدید و برگزاری دوره آموزشی مدیریت سیلینگ به میزبانی هیات قایقرانی، به جزیره کیش سفر می‌کند. در این دوره افراد متخصص و ورزشکاران حوزه سیلینگ به مدت ۵ روز تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس