طرح جامع مدیریت پسماند در عجب شیر اجرا می‌شود


طرح جامع مدیریت پسماند در عجب شیر اجرا می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: به زودی طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان عجب شیر در گروه ارزیابی مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

شهنام اشتری روز شنبه در عجب شیر با اشاره به اینکه در ورودی این شهر شاهد پخش زباله ها و پسماندهای پلاستیکی هستیم، گفت: تولید روزانه پسماند این شهرستان تقریبا ۷۰ تن بوده که مشکل ساز است و قبل از انتقال پسماندهای بیمارستانی به لندفیلها و بازیافت بایستی حتمن آهک زنی انجام شود و این موضوع مستلزم همکاری جدی شهرداری است.

وی گفت: این شهرستان در حال توسعه بوده و حلقه اتصال بین جنوب و مرکز استان می باشد صنایع بزرگی در این شهرستان در حال فعالیت بوده و در حال صنعتی شدن است بنابراین بحث پایش و آمایش سرزمین به طور جدی بایستی انجام شود چون اگر توسعه پایدار نباشد اشتغال هم بی معنی است توسعه پایدار زمانی معنا دارد که بر اساس اکوسیستم همان منطقه پایه ریزی شود.
اشتری ادامه داد : ایستگاه سنجش هوای این شهرستان به خاطر برخی مشکلات غیر فعال شده است که باید به محوطه اداره محیط زیست عجب شیر منتقل شود زیرا با توجه به پدیده گرد و غباری که اخیرا در سطح استان انتشار می یابد راه اندازی این ایستگاه جهت دریافت داده ها ضروری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به فرسوده بودن ساختمان اداره محیط زیست شهرستان عجب شیر اظهار کرد : بازسازی این ساختمان با همکاری فرمانداری و اداره کل در اولویت است.

فرماندارشهرستان عجب شیر نیز در این جلسه با اشاره به کمبود نیرو در حفاظت از محیط زیست این شهرستان گفت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و مشکلات بخش کشاورزی تنگناهایی ایجاد شده که در سطح ملی، منطقه ای و استانی نیازمند همکاری محیط زیست هستیم.

جعفر قادری گفت: وضعیت نیروی انسانی و محیط بانی این منطقه نیز به هیچ وجه مطلوب نبوده و نیازمند تمهیدات ویژه و جذب نیروی لازم برای حفاظت محیط زیست این شهرستان هستیم.
وی ادامه داد: در مبحث پسماند و جمع آوری زباله های شهری اقدامات اساسی نیاز است که به زودی با تصویب اعتبار آن از طرف شهرداری این مشکل مرتفع خواهد شد.
فرماندار شهرستان عجب شیر در خصوص وضعیت ساختمان اداره محیط زیست این شهرستان گفت: مطابق توافق های انجام شده با شهرداری و به دلیل دور بودن از مرکز شهر جهت تغییر مکان و تامین اعتبار لازم بصورت جدی پیگیر هستیم.
در پایان این مراسم به مناسبت بزرگداشت هفته محیط زیست با حضور فرماندار شهرستان عجب شیر و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از محیط بانان ایثارگر و جانباز بازنشسته و خانواده های متوفی شهرستان عجب شیر تجلیل شد.

مدیر کل محیط زیتس استان در جریان این تجلیل اظهار کرد: محیط بانان، از جمله سربازان گمنامی هستند که بدون هیچ ادعایی، وظیفه حفظ و حراست از عرصه های زیست محیطی را بر عهده داشته و با ایثار و از خود گذشتگی با انواع خطرات روبرو می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید