بحران گرسنگی میلیون‌ها کودک آمریکایی در پی حذف وعده غذایی مدارس دولتی


بحران گرسنگی میلیون‌ها کودک آمریکایی در پی حذف وعده غذایی مدارس دولتی

حذف بودجه وعده غذایی مدارس دولتی آمریکا، میلیون‌ها دانش آموز را در این کشور با بحران گرسنگی رو به رو کرده است.

کنگره آمریکا اعلام کرد که دیگر بودجه مواد غذایی مدارس را از پایان ژوئن امسال، تمدید نخواهد کرد و این مسئله نگرانی ها درباره گرسنگی میلیون ها کودک را به وجود آورده است. این بودجه که برای اولین بار در مارس ۲۰۲۰ تصویب شد، به مدارس کمک کرد تا با چالش تورم قیمت مواد غذایی مقابله کنند و به ۱۰ میلیون دانش آموز دیگر اجازه داد هر روز به صبحانه و ناهار رایگان دسترسی داشته باشند.

مقامات آموزش و پروش آمریکا تصور می‌کردند که امسال هم مانند دو سال گذشته این بودجه مواد غذایی در کنگره تصویب خواهد شد، اما پس از اعلام این که این بودجه دیگر تصویب نخواهد شد، شوک زیادی را در بین این مقامات به وجود آورد.

ابیگیل اسپانبرگر و سوزان بونامیچی، نمایندگان دموکرات و برایان فیتزپاتریک و جان کاتکو قانون، نمایندگان جمهوری خواه، در ماه فوریه، تلاش کردند تا این بودجه را تا انتهای ژوئن ۲۰۲۳ تمدید کنند، اما زمانی که کنگره لایحه هزینه‌های ۱.۵ تریلیون دلاری خود را در ماه مارس تصویب کرد، معلوم شد که بودجه‌ای برای وعده غذایی مدارس تخصیص داده نشده است. این اتفاق واکنش مدافعان این لایحه را به دنبال داشت. مدافعان معتقدند که این تصمیم و حذف وعده غذایی مدارس، جان ۷ میلیون کودک را به خطر خواهد انداخت.

جیلین مایر، مدیر کمپین «No Kid Hungry» در این باره گفت: «در کنگره هیچ علاقه و ضرورتی برای گفتگو درباره این موضوع دیده نمی‌شود. این مسئله در اولویت کنگره و کاخ سفید نیست.»

مدارس دولتی آمریکا در دو سال گذشته و در طول همه‌گیری کرونا به دانش‌آموزان وعده‌های غذایی رایگان ارائه می‌دهند. در آغاز بحران، وزارت کشاورزی آمریکا، که برنامه ملی ناهار مدرسه دولت فدرال را مدیریت می کند، معافیت های کرونایی را برای افزایش انعطاف پذیری و برآورده کردن نیازهای غذایی کودکان در زمانی که توسط مقررات سختگیرانه با مشکل مواجه شده بود، اعطا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس