هواشناسی آذربایجان غربی درباره وزش تندباد و بارش رگباری هشدار داد


هواشناسی آذربایجان غربی درباره وزش تندباد و بارش رگباری هشدار داد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد شدید موقتی، رگبارهای باران به همراه رعد و برق مناطق شمالی و مرکزی استان را فرا می‌گیرد.

مهدی صابری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اثر این مخاطره آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها و احتمال خیزش گردو خاک محلی است.

وی ادامه داد: لازم است شهروندان از اتراق در کنار رودخانه‌ها بپرهیزند و از صعود به ارتفاعات با توجه به ناپایداری‌های جوی خودداری کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: استحکام بخشی سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های ساختمانی نیز ضروری بوده و کشاورزان نیز لازم است به توصیه های کارشناسان گوش فرا دهند.

وی یادآور شد: تا روز دوشنبه هوای استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد گاهی شدید و گرد و خاک و بارش‌های پراکنده است.

صابری با اشاره به اینکه دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین مثبت ۱۴و ۲۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود، اضافه کرد: شهرستان تکاب با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و شهرستان مهاباد با ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر ثبت شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته گذشته نیز شاهد رگبارهای باران و وزش تند بادهای موقتی بود که موجب شد تا در بسیاری از نقاط استان به ویژه ارومیه خسارت های جدی به درختان و خودروهای عمومی وارد شود.

در این مخاطرات و در حین وزش تند باد ۲ کارگر ساختمانی نیز با سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش