برگزاری اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر رضوی در مسیر خراسان در یزد به تعویق افتاد 


برگزاری اختتامیه کنگره بین‌المللی  شعر رضوی در مسیر خراسان  در یزد به تعویق افتاد 

یزد - ایرنا- دبیر کنگره بین‌المللی شعر رضوی در مسیر خراسان گفت: به واسطه ابراز همدردی با خانواده های داغدیده حادثه تاسف بار قطار مسافربری مشهد به یزد، اختتامیه این کنگره به تعویق افتاد.

به گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی کنگره یاد شده عالیه مهرابی افزود: مراسم اختتامیه این کنگره به رغم برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده، جهت همدردی با خانواده های داغدار حادثه یاد شده ،لــغـو و متعاقبا تاریخ برگزاری آن به اطلاع علاقه مندان می رسد.

وی هدف از برگزاری کنگره مذکور را ترویج فرهنگ ناب رضوی بیان کرد و اظهار کرد: مراسم آغاز به کار این کنگره در عمارت تاریخی قجری ابرکوه برگزار شد.

مهرابی خاطرنشان کرد: در این کنگره با حضور شاعرانی از کشورهای هندوستان، پاکستان، تایلند و شعرخوانی شاعران برجسته کشوری سعید بیابانکی، حامد عسکری، هادی جان فدا و سیداحمد علوی حضور داشتند.

نخستین میزبانی ابرکوه از امام رئوف حضرت علی ابن الموسی رضا (ع) در ۱۷ آبان سال ۱۹۵ هجری قمری است که آن امام همام سیر مدینه تا مرو را طی و در این ابرکوه چند روزی بیتوته کردند.

مسجد بیرون ابرکوه منزلگاه آن امام رئوف که مکان مقدسی است مورد احترام همگان و حتی گردشگران داخلی و خارجی است و ۱۷ آبان هر سال در سالروز ورود امام هشتم شیعیان (ع) به ابرکوه مردم ومسئولان این شهر در آیین با شکوهی این روز که در واقع تکریم و تجلیل از ولایت است را گرامی می دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور