بسته آموزشی زیست‌محیطی پیش دبستانی در قم رونمایی شد


بسته آموزشی زیست‌محیطی پیش دبستانی در قم رونمایی شد

قم ـ ایرنا ـ همزمان با هفته محیط زیست، بسته آموزشی زیست محیطی شامل دو عنوان کتاب و دو حلقه لوح فشرده آموزشی، روز یکشنبه با حضور مسؤولان محیط زیست و آموزش و پرورش استان قم رونمایی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم در این مراسم که در سالن همایش های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، گفت: مسأله حفظ محیط زیست، برای دیروز و امروز نیست، مسأله ای همیشگی است که باید در میان آحاد جامعه نهادینه شود و همه نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

محسن رمضان بیگی با بیان اینکه آموزش های زیست محیطی باید از درون خانواده ها آغاز شود، فضای دانش آموزی را بهترین مسیر برای فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه دانست و گفت: قطعا امروز همه می دانند که با کم توجهی و غفلت از محیط زیست، با چه مشکلات شدیدی مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه باید برای ارائه آموزش های زیست محیطی مناسب به دانش آموزان، برنامه ریزی درستی داشته باشیم، اظهار داشت: کودکان باید نسبت به مبانی و مفاهیم زیست محیطی علم و آگاهی داشته و برای عمل به دانسته های خود، تشویق و ترغیب شوند.

معاون آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اقدامات و برنامه های مشترک میان دو سازمان آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به تعداد دانش آموزان قمی، تقریبا همه شهروندان استان با این مسأله سروکار دارند و این موضوع در توسعه آموزش های زیست محیطی بسیار مؤثر است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات آموزشی در دوران کرونا، بیشترین آسیب دیدگی مجموعه ها از این ویروس منحوس را نظام آموزشی کشور دانست و گفت: در دوران کرونا عقب ماندگی‌های انباشته آموزشی و آسیب های بدنی و روحی بسیاری در میان دانش آموزان ایجاد شد.

در پایان این مراسم از ۱۱ نفر از دانش آموزان برگزیده استان قم که در مسابقه سراسری «یک دانش آموز، یک محیط یار» در ایام نوروز ۱۴۰۱ در بستر برنامه شاد شرکت کرده بودند، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آمد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش