٨٨ پروژه محیط زیستی در سراسر کشور افتتاح شد


٨٨ پروژه محیط زیستی در سراسر کشور افتتاح شد

تهران - ایرنا - امروز همزمان با هفتمین روز از هفته محیط زیست ٨٨ طرح محیط زیستی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ٢٠ استان کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایرنا، علی سلاجقه در مراسم افتتاحیه ٨٨ طرح محیط زیستی گفت: این طرح ها با اعتباری حدود ۴٢۵ میلیارد تومان به اضافه ٣٠ میلیون یورو و در بخشی دیگر ٢،۵ میلیون دلار افتتاح شدند.

وی اظهارداشت: این تعداد طرح در بخش های مختلف پایش، نظارت و تصفیه خانه‌ها است که به مرور و با کمک دانش بنیان ها توسعه می یابد.

سلاجقه ادامه داد: امروز سامانه پایش و پایگاه مدیریت داده تالاب‌های ایران به نمایندگی از این ٨٨ طرح افتتاح شد.

٨٨ پروژه محیط زیستی در سراسر کشور افتتاح شد


وی تاکید کرد: بر اساس مفاد قانونی حفاظت و احیای تالاب های ایران و کنوانسیون رامسر ، سازمان محیط‌زیست مکلف است نسبت به پایش تالاب ها اقدام کند که بعد از راه اندازی این سامانه امکان پایش آنلاین تالاب‌های کشور در بخش های مختلف تغییر کاربری، کمیت و کیفیت اب و حیات وحش فراهم می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکیدکرد: مناطق تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست صعب العبور است از این رو حضور در این مناطق و پایش آنها کار سختی است که با استفاده از دانش بنیان ها و فناوری های روز دنیا امکان پایش آنلاین این مناطق از جمله تالاب ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون امکان پایش آنلاین ٧٨ تالاب کشور از طریق این سامانه میسر است ، گفت: امکان ارتقای این سامانه برای اطفا حریق و هشدار نسبت به آتش سوزی وجود دارد ، مبحث بعدی آن مسایل انسانی است که در تالاب ها و مناطق حاضر می‌شوند که از طریق این سامانه قابل رصد است بنابراین می توان متخلفان را با کمک آن شناسایی کرد که ظرفیت مناسبی برای سازمان ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر