تور مالزی، تور هند و تور تایلند مهم‌ترین مقاصد توریستی آسیا


کشورهای بسیار زیادی در آسیا هستند که برای سفر به شما پیشنهاد خواهند شد اما مالزی، هند و تایلند هر کدام خصوصیاتی دارند که باعث می‌شوند، جزو مهم‌ترین مقاصد گردشگری قاره کهن باشند. ویژگی‌هایی که امروز درباره‌شان برایتان صحبت می‌کنیم و شما...

کشورهای بسیار زیادی در آسیا هستند که برای سفر به شما پیشنهاد خواهند شد اما مالزی، هند و تایلند هر کدام خصوصیاتی دارند که باعث می‌شوند، جزو مهم‌ترین مقاصد گردشگری قاره کهن باشند. ویژگی‌هایی که امروز درباره‌شان برایتان صحبت می‌کنیم و شما را بیشتر با این کشور‌ها آشنا خواهیم کرد.

تور مالزی؛ یکی از متنوع‌ترین مقاصد گردشگری آسیا

وقتی به تور مالزی می‌روید، به کشوری قدم خواهید گذاشت که مردمی از فرهنگ‌های مختلف را در خود دارد و در هر گوشه‌ای از این سرزمین، روشی متفاوت از زندگی را مشاهده خواهید کرد. مالزی کشوری بسیار زیباست که طبیعت به بهترین شکل ممکن آن را آراسته و در کنار کلان‌شهرهای بزرگی که دارد، مقاصد ساحلی زیبا، مزارع بزرگ و جنگل‌های بارانی را در خود میزبانی می‌کند. از همین رو است که مالزی را باید یکی از متنوع‌ترین کشورهای آسیا و حتی جهان برای سفر به حساب آورد.

اولین انتخاب خیلی از گردشگران برای سفر به مالزی، پایتخت بزرگ و مدرن این کشور، کوالالامپور است. شهری مملو از آسمان‌خراش‌های بزرگ و مراکز خرید و تفریحی متنوع که از آن‌جا، یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا را می‌سازد. کوالالامپور تنها کلان‌شهر دنیاست که یک جنگل بارانی واقعی را در خود داشته و جدا از این که شهری بسیار مدرن به حساب می‌آید، دارای مراکز فرهنگی مختلفی نیز بوده که نشان از گذشته‌ی مردم این کشور دارد. کوالالامپور به واقع شهری زیبا و جذاب برای سفر بوده و برای هر کس با هر سلیقه‌ای، انتخابی مناسب به حساب می‌آید.

البته همه چیز در مالزی به کوالالامپور ختم نمی‌شود همان‌طور که گفتیم، این کشور مملو از مقاصد گردشگری متنوع است که بخش زیادی از آن‌ها، شهرهای ساحلی و جزایری چشم‌نواز هستند. پنانگ یکی از این شهرها بوده که در این سال‌ها به مقصدی بسیار محبوب بین گردشگران تبدیل شده است. شهری که با خانه‌های قدیمی به جا مانده از دوران استعمار، غذاهای خیابانی خوشمزه، موزه‌های مختلف و سواحل زیبایش، حسابی از مسافران دلبری می‌کند. جزایر پرهنتیان با مناظر چشم‌نواز و سواحل دنجی که دارد نیز انتخاب خوبی به حساب آمده و بلندی‌های کامرون با تپه‌های سرسبز و باغ‌های بزرگ چایش، جاهایی عالی برای سفر به حساب می‌آیند. اما در این بین نباید از لنکاوی نیز به راحتی گذشت که از 99 جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده و سواحلی استثنایی در خود دارد.

تور مالزی، تور هند و تور تایلند مهم‌ترین مقاصد توریستی آسیا

مالزی در جنوب شرق آسیا قرار دارد و دمای بالای هوا، باران‌های موسمی و رطوبت بالا آب و هوای آن را شکل می‌دهد. بر خلاف خیلی دیگر از مقاصد جنوب شرق آسیا، در مالزی خیلی با تغییرات عمده آب و هوایی مواجه نیستیم و تقریبا تمام طول سال می‌توان به خیال راحت به این کشور سفر کرد. با این حال بارش‌ها کمی در طول اردیبهشت تا شهریور بیشتر خواهد بود.

اگر اهل خرید هستید، مسلما در بین تمامی مقاصد مالزی، بای کوالالامپور را انتخاب کنید. شهری که چندین و چند مرکز خرید بزرگ و لاکچری را در اختیار شما گذاشته و بازارهای بی‌شمار در خود دارد. اما لنکاوی، پنانگ، ملاکا و اکثر مقاصد گردشگری این شهر، دارای مراکز خرید بزرگ هستند و حتما آن‌ها که علاقه به خرید کردن دارند، جاهای مد نظر خود را پیدا خواهند کرد. پارچه، میوه‌های خاص محلی مثل دوریان، لباس‌ها و کفش‌های سنتی، جواهرات و لوازم آرایش از جمله سوغات این کشور به حساب می‌آید.

تور هند؛ سفر به سرزمین رمز و راز‌ها

تور هند سفر به سرزمینی زیبا و بزرگ بوده و شما را به شهرهایی مملو از شگفتی خواهد برد. این سرزمین رویایی از شهرهای شلوغ و بزرگ تا سواحل بسیار زیبا تا قله‌های پوشیه از برف را شامل شده و مجموعه‌ای رنگارنگ از مقاصد مختلف و نقاط دیدنی را پیش پای شما می‌گذارد. فرهنگ مردم هند، ادیان مختلفی که در این کشور وجود دارد، شگفتی‌های طبیعی و ابنیه خاصی که در طول قرن‌های مختلف در هند ساخته شده، همه و همه در کنار هم باعث می‌شود که این شبه قاره به یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان برای سفر تبدیل شود.

دهلی یکی از واضح‌ترین گزینه‌ها برای سفر به هند است. پایتخت بزرگ این کشور که با تاریخ غنی خود، غذاهای استثنایی مردمش و چندین بنای مهم، یک سفر جذاب را برای شما خواهد ساخت. جاذبه‌های گردشگری در دهلی تمامی ندارد و شما باید یک برنامه‌ریزی عالی داشته باشید تا بتوانید از بناهای تاریخی مختلف، بازارها، مراکز خرید و بخش‌های تفریحی دیدن کنید. آگرا یکی دیگر از مقاصد گردشگری مهم هند نیز چنین شرایطی دارد. منطقه‌ای که خیلی‌ها به خاطر دیدن تاج محل به آن‌جا می‌روند اما آگرا چیزهای بسیار بیشتری برای عرضه دارد.

بازدید از رودخانه گنگ یا رفتن به پارک ملی راتامبور برای دیدن ببرهای بنگال و طبیعت شگفت‌انگیز هند و خیلی انتخاب‌های ماجراجویانه دیگری هم در هند هستند اما سفر به گوا یکی از بهترین گزینه‌های برای آن‌هایی‌ست که قصد خوشگذرانی و شنا در سواحل زیبای هند را دارند. شهری که نه تنها به خاطر سواحل فوق‌العاده جذابش، بلکه به خاطر جشن‌های بزرگ ساحلی و جو همیشه شادش معروف است. اگر قصد دیدن طبیعت جنگلی و رودخانه‌های زیبا را دارید ، می‌توانید به کرالا بروید و خب جاهای مختلفی نیز هستند که آن‌ها که قصد بازدید از نقاط مرتفع را دارند، می‌توانند به سراغشان بروند.

تور مالزی، تور هند و تور تایلند مهم‌ترین مقاصد توریستی آسیا

به طور کلی بین اواسط مهر تا اواسط فروردین برای سفر به هند پیشنهاد می‌شود، اما این کشور پهناور، در بعضی جاها شرایط آب و هوایی متفاوتی دارد. در واقع شما نسبت به جایی که انتخاب می‌کنید، باید برنامه‌ی مناسب برای سفر خود را بنچینید. البته اکثر مقاصد گردشگری محبوب هند که در بالا از آن‌ها اسم بردیم، شامل همان ماه‌ها می‌شود و بهترین زمان سفر به آن‌جاها، پاییز و زمستان است اما خب سفر به شهرهای بزرگ هند -فارغ از مسئله گرما- در تمام طول سال ممکن است.

یکی از ویژگی‌های هند، بازارهای مختلف آن است که در همه جای این کشور آن‌ها را مشاهده خواهید کرد و سوغات‌های مهم این کشور از جمله پارچه‌های زیبا و رنگارنگ، صنایع دستی چوبی، انواع ادویه‌جات و محصولات چرمی را نیز از همین بازارها می‌توانید خریداری کنید. اما اگر خرید کردن در مراکز خرید بزرگ را دوست داشته باشید، تنها در دهلی، جیپور، بنگلور، گوا، بمبئی و جاهایی از این دست چنین امکانی را خواهید داشت.

تور تایلند؛ مسافرت به محبوب‌ترین کشور ساحلی جهان

چیزی که همیشه تایلند را -برای گردشگران- از دیگر کشورهای جهان متفاوت می‌کند، فضای شادی است که در تمامی مقاصد گردشگری این شهر حکم‌فرماست. تایلند شبیه به هند و مالزی، شهرهای مدرن و جذاب، مقاصد ساحلی و جزایر مختلفی دارد که می‌توانید از آن‌جاها بازدید کنید و در کنارش، مراکز تفریحی مختلف، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد و زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیز نیز در هر جایی از این کشور شما را مجذوب خود خواهد کرد. تایلند از هر لحاظ، مقصدی فوق‌العاده برای سفر محسوب می‌شود و آمارهای عجیب و غریب از تعداد گردشگرانی که هر ساله به این کشور سفر می‌کنند، گواه این مدعاست.

برای انتخاب تور مناسب جهت سفر به تایلند، ابتدا باید ببینید که دوست دارید به چه جور مقصدی سفر کنید. خیلی‌ها در تور ترکیبی تایلند، بانکوک را انتخاب می‌کنند. شهری بزرگ و مدرن که مملو از مراکز تفریحی مختلف برای تمامی اعضای خانواده بوده، لوکس‌ترین مراکز خرید کشور را در خود دارد و جاذبه‌های گردشگری مختلفی دارد که گردشگران از بودن در آن‌جا سیر نمی‌شوند. تورهای بانکوک یا مقاصد ساحلی تایلند یا حتی تورهای ترکیبی را با بهترین قیمت ممکن ،می‌توانید از آژانس مقتدرسیر تابان تهیه کنید و برای انتخاب هتل مناسب یا حتی مقصدتان از کارشناسان این شرکت مشاوره بگیرید.

از دیگر مقاصد گردشگری محبوب در تایلند، می‌توان به پاتایا اشاره کرد. شهر ساحلی بسیار محبوبی که سواحل زیبایش، برای انجام انواع تفریحات آبی مناسب هستند. اما یکی از انتخاب‌های عالی برای سفر به تایلند، انتخاب جزایر زیبای این کشور است. کرابی، ساموئی، پوکت، فی‌فی و ... همگی از جزایر محبوب و زیبای تایلند بوده که سواحلی چشم نواز و زیبا در خود دارند. جزایر که از بودن در آن‌ها سیر نخواهید شد و البته می‌توانید در روزهای مختلف، همراه با قایق‌های مخصوص، به دیدن جزایر کوچک‌تر اطرافشان نیز بروید. همچنین اگر اهل سفری متفاوت به مناطق مرتفع و بازدید از جنگل‌های زیبا و معابد خاص هستید، چیانگ می را در تایلند به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته زیبایی‌های تایلند به این‌جا ختم نشده و گفتن از همه‌ی آن‌ها نیاز به فضای بیشتری دارد.

تور مالزی، تور هند و تور تایلند مهم‌ترین مقاصد توریستی آسیا

اما چه زمان بهتر است به تایلند سفر کنیم؟ از نظر دمای هوا و میزان بارش، بین ماه‌های آبان تا اواخر اردیبهشت است اما تا اوایل تابستان هنوز باران‌ها کم بوده و در کل نیز می‌توان در تمام طول سال به خیلی از نقاط تایلند مخصوصا بانکوک سفر کرد. اما اگر قصد سفر به جزایر تایلند را دارید، حتما بهتر است بین ماه‌های گفته شده به این کشور سفر کنید.

اما یکی از جذاب‌ترین کارها در طول تور تایلند، خرید کردن خواهد بود. اگر به بانکوک بروید، وارد بهشت عاشقان خرید شده‌اند. مراکز خرید بانکوک آن‌قدر زیاد و جذاب هستند که روزها می‌توانید در میان فروشگاه‌های متنوع، برندهای بین‌المللی و اجناس مختلف بگردید و خرید کنید. در بسیاری از مقاصد دیگر نیز چندین مرکز خرید بزرگ پیدا می‌کنید، اما بازارهای تایلند نیز برای خرید اجناس ارزان و سوغات این کشور مناسب هستند. ظروف مخصوص، پارچه‌های ابریشم، بدلیجات، محصولات سلامت پوست، دکورهای چوبی، ادویه جات و میوه‌های محلی از جمله سوغاتی هستند که در طول تور تایلند می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو