رسیدگی به وضعیت پسماند ٣ قوه را کنار هم قرار داد


رسیدگی به وضعیت پسماند ٣ قوه را کنار هم قرار داد

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برای اولین بار سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه برای مدیریت پسماند در کشور کنار هم قرار گرفتند. 

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایرنا، علی سلاجقه روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان ٣١ استان در بخش های مشارکت‌های مردمی و سمن ها افزود: مدیریت پسماند در کشور با اولویت استان های شمالی دنبال می شود، در نامه ای به استانداری های شمال کشور خواستم که کار با جدیت پیش رود چون منابع آبی در خطر است.

رئیس سازمان محیط زیست اظهارداشت: در یک بازه زمانی ۴ ساله دستگاههای مرتبط موظف شدند مسأله را مدیریت کنند و تمام دستگاه ها را مکلف به همکاری کردیم.

سلاجقه گفت: ٩٠ هزار تن کمپوستی که از پسماند تولید می شود را در دولت مطرح کردم که وزیر جهاد کشاورزی برای خرید آنها اعلام آمادگی کرد.

دانش بومی حفاظت از محیط زیست استان ها تهیه شود/ سمن ها دانش بنیان شوند

معاون رییس جمهوری با تاکید براینکه سمن ها دانش بنیان شوند گفت: باید دانش بومی حفاظت از محیط زیست استان ها با کمک سمن ها تهیه شود.

سلاجقه خطاب به نمایندگان سمن ها تاکید کرد: شما مطالبه گر هستید و مطالبه گر محیط‌زیست یعنی ارتقاء حفاظت در کشور بنابراین ما همیشه در کنار شما هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست اظهارداشت: ما در راستای حفاظت همیشه به افکار و اندیشه سمن ها نیاز داریم چون قشر دلسوزی برای محیط‌زیست کشور هستید و درد این بخش را می شناسید.

وی ادامه داد: ما از شما حمایت می کنیم و از شما می خواهیم که مجموعه خود را دانش بنیان کنید و با علم بر موضوع از محیط زیست حمایت و حفاظت کنید.

سلاجقه ادامه داد: مثلاً با علم و آگاهی بهتر می توان گره های آبی کشور را شناخت و باز کرد ، همه ما در این زمینه تکلیف داریم و نمی توانیم شعار بدهیم.

رئیس سازمان محیط زیست اظهارداشت: شما در مباحث پایشی در کنار سازمان محیط‌زیست باشید ما بدون کمک شما با کدام نیرو می توانیم محیط زیست را حفظ کنیم و باید از توان دانش بنیان ها برای حفظ محیط‌زیست استفاده کنیم.

معاون رییس جمهوری گفت: در مدت حدود ٢۵٠ روزی که در دولت هستم کارهای زیادی انجام شده است ، خاموشی فلرهای گازی در عسلویه و بیدبلند در راستای کاهش آلودگی هوا کام بزرگی در این مسیر بود که انجام شد و اجرای آنرا در سطح ملی دنبال می کنیم.

وی افزود: همواره در دولت اعلام می کنم که سازمان محیط‌زیست اهل تعامل است اما رییس جمهوری همیشه به من تاکید می کند که هر جا لازم است با جدیت تقابل کنید ما پشت شما هستیم همچنین رییس جمهور اعلام کرد هیچ پروژه آب بدون مجوز محیط زیست به زمین زده نشود این یعنی اینکه محیط‌زیست برای دولت مردمی بسیار مهم است.

رئیس سازمان محیط زیست درباره صنایع آلاینده گفت: از قوه قضائیه هم خواستیم در زمینه صنایع آلاینده کنار ما باشد و ما هم حتما پرونده صنایع آلاینده را به این قوه ارجاع می دهیم.

وی تاکید کرد: تمام مسوولان محیط زیست مکلفند در کنار سمن ها قرار بگیرند و دیگر مسوولان هم آموزش محیط زیستی ببیند چون وقتی به مسائل واقف شوند بهتر مدیریت می کنند.

سلاجقه گفت: در دولت در راستای قانون هوای پاک ۶٢ حکم محیط زیستی با اعتبار حدود ۵٠ هزار میلیارد تومان شامل صنایع آلاینده متحرک، ثابت گرفتیم.

وی اظهارداشت: بیاییم با کمک همدیگر سازمان را از دست فضای مجازی بیرون بکشیم تا حقایق گفته شود ، شما مطالبه گر هستید و با کمک شما این امر میسر است.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: همچنین رمدیریت حیات وحش برعهده این سازمان است که می توانیم با کمک هم و استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها دانش کافی را در این عرصه کسب کنیم تا گونه های در خطر انقراض را نجات دهیم ، با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی و کاهش پوشش گیاهی شاهد کاهش غذای علفخواران و جمعیت انها هستیم که این بر روی جمعیت گوشتخواران هم تاثیر می گذارد.

وی تاکید کرد: البته همینطور که از محیط زیست حفاظت می کنیم در عین حال توسعه هم باید در کشور صورت گیرد بنابراین باید با توسعه پایدار هم شاهد حفظ محیط‌زیست و هم رونق توسعه در کشور باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!