لزوم توجه به پیوست اجتماعی در طرح‌های توسعه‌ای کشور


لزوم توجه به پیوست اجتماعی در طرح‌های توسعه‌ای کشور

تهران - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیست و منابع طبیعی بر لزوم توجه به پیوست اجتماعی در طرح‌های توسعه‌ای کشور تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، محمد الموتی در گردهمایی تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی که صبح امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به فعالیت بیش از 1000 تشکل در شبکه محیط زیستی کشور، اظهار کرد: فعالیت های مردم شکل یافته از جلوه های کار در دولت مردمی و در پیوند با بحث اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر لزوم تکیه بر توان داخلی، تصریح کرد: تشکل های مردمی شریک سازمان حفاظت محیط زیست در فرآیند مطالبه گری هستند.

دبیر شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: به صورت عرفی طرح های توسعه ای در کشور کمترین توجه را به محیط زیست داشته اند و اگرچه این نگاه در حال تغییر است اما هنوز رسوبات این تفکر در ذهن برخی از مدیران وجود دارد.

الموتی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش و توانمندسازی در حوزه محیط زیست، گفت: بیشترین حوزه ای که به آموزش و توان افزایی نیاز دارد، مدیران و کارکنان دولتی هستند و باید به صورت جدی به این حوزه پرداخت.
وی، خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال و حل مشکلات زیست محیطی، توان حل مشکلات جوامع محلی را هم دارند.

دبیر شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور در پایان بر ضرورت توجه به بحث پیوست اجتماعی در طرح های مختلف توسعه ای تاکید کرد و گفت: دولت باید اهتمام جدی به بحث پیوست اجتماعی در طرح های توسعه ای داشته باشد تا از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و زیست محیطی پیشگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا