شکست مقابل الجزایر بی‌ستاره / تیم اسکوچیج سردرگم و بدون برنامه


شکست امشب تیم ملی مقابل تیم بدون ستاره الجزایر تا حدی دلیل رد بازی دوستانه با تیم‌هایی نظیر اروگوئه و نیوزیلند از سوی اسکوچیج را نمایان کرد. اختلاف سطح تیم‌های جام جهانی با حریفان حاشیه خلیج فارس، زنگ خطر را به صدا در آورده است

تیم ملی فوتبال در پایان اردوی طولانی خود در قطر که با از دست رفتن چندین فرصت بازی تدارکاتی همراه بود، سرانجام مقابل یک حریف آفریقایی قرار گرفت و شکست را پذیرا شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شکست امشب تیم ملی مقابل الجزایر تا حدی دلیل رد بازی دوستانه با تیم‌هایی نظیر اروگوئه ، آفریقای جنوبی و نیوزیلند از سوی اسکوچیج را نمایان کرد. گویا مرد کروات از اوضاع تاکتیکی تیم خود آگاهی داشت و از تکرار سرنوشت ایویچ قبل از جام جهانی فرانسه یعنی اخراج به دلیل‌ شکست در مسابقات تدارکاتی، می‌ترسید.

دیدار تدارکاتی دو تیم ایران و الجزایر از ساعت 22:55 یکشنبه شب در ورزشگاه نادی القطر شهر دوحه با حدود نیم‌ساعت تاخیر آغاز شد و با نتیجه 2 بر یک به سود الجزایر خاتمه یافت. در این دیدار علیرضا جهانبخش (64) برای ایران و ریاض بن‌عیاد (44) و محمد الامین عموره (82) برای الجزایر گلزنی کردند.

شکست مقابل الجزایر بی‌ستاره / تیم اسکوچیج سردرگم و بدون برنامه

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، احسان حاج‌صفی (46 - امید ابراهیمی)، امید نورافکن، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی (70 - مهدی مهدی‌پور) (46 - میلاد سرلک)، علی قلی‌زاده (70 - امیرحسین حسین‌زاده)، سردار آزمون (46 - عارف آقاسی)، علیرضا جهانبخش (84 - اللهیار صیادمنش) و مهدی طارمی.

ترکیب الجزایر: آنتونی ماندریا، حکیم زدادکه، محمد امین توقای، احمد توبا، ریاض بن‌عیاد (67 - محمد الامین عموره)، رشید غزال (72 - عبد السلام بلال عمران)، بلال براهیمی (62 - آدم اوناس)، عبدالقادر بدران (62 - یانیس حماش)، عبدالقادر کادری (62 - محمد یوسف بلایلی)، آدم زرقان و اسماعیل بن‌ناصر.

داور: محمد احمد الشمری

تیم ملی الجزایر که از ترکیب بازیکنانی که کمتر به آنها بازی رسیده بود، استفاده کرد، امشب موفق شد تیم اصلی ایران را آزار دهد و در خطوط سه گانه ضعف‌های تیم اسکوچیچ را نمایان سازد.

پاس‌های اشتباه زیاد و سردرگمی در خطوط سه‌گانه تیم ملی مشهود و بارز بود و دیگر حرکات انفجاری ستاره‌هایی مانند سردار آزمون و مهدی طارمی هم همچون بازی‌های مقدماتی جام جهانی به داد ما نرسید.

به نظر می‌رسد تیم ملی ایران با ورود به جریان بازی با تیم‌های قوی‌تر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، نیازمند کلاس بالاتری از درک تاکتیکی و ارائه فوتبال هدفمند و بابرنامه است. تیمی که امشب دیده شد حتی برای مربیان و کادر تیم ملی هم فرصتی برای شناسایی نقاط ضعف ایجاد نکرد، چه رسد به کادرفنی انگلیس، آمریکا و ولز!

این نمایش آشفته و پریشان، زنگ خطر برای ثبت فاجعه‌ای در جام جهانی پیش رو را به صدا درآورده است.

شکست مقابل الجزایر بی‌ستاره / تیم اسکوچیج سردرگم و بدون برنامه

دقایق حساس

دقیقه ۶

یک و دو مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش تیم ایران را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما تکل به موقع بازیکن الجزایر اجازه ضربه زدن را از جهانبخش گرفت.

دقیقه ۷

اشتباه امیر عابدزاده روی مهار شوت بن ناصر و خارج شدن توپ از دستان وی، بن عیاد را در موقعیت گلزنی قرار داد اما خروج دروازه بان تیم ملی مانع از ضربه زدن مهاجم الجزایر شد.

دقیقه ۱۴

شوت رشید غزال با پای چپ با اختلاف زیادی از کنار دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه ۱۵

خروج اشتباه عابدزاده بار دیگر روی دروازه ایران خطرساز شد اما غزال نتوانست از این موقعیت استفاده کند و مجید حسینی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۱۵

آنتونی ماندرا ضربه محکم سعید عزت اللهی را برگشت داد و در ریباند هم احمد نوراللهی در حالیکه در آفساید بود با شوتی کم دقت توپ را به بالای دروازه زد.

دقیقه ۱۹

ضربه رشید غزال روی حرکت تیمی خوب بازیکنان الجزایر با اختلاف از کنار دروازه عابدزاده عبور کرد.

دقیقه ۲۰

روی سومین حرکت اشتباه عابدزاده و خروج بد وی از دروازه الجزایری ها صاحب فرصت شدند اما این بار ضربه بازیکن این تیم را مجید حسینی برگشت داد.

دقیقه ۲۷

داور قطری اعتقادی به اعلام پنالتی در برخورد امید نورافکن با رشید غزال به سود الجزایر نداشت.

دقیقه ۳۶

ضربه ایستگاهی اسماعیل بن ناصر با اختلاف از کنار تیر عمودی سمت چپ دروازه ایران گذشت.

دقیقه ۳۷

پاس جهانبخش روی ضربه ایستگاهی تیم کشورمان در موقعیت آفساید به طارمی رسید اما دروازه بان الجزایر ضربه این بازیکن را هم دفع کرد.

دقیقه ۴۰

ارسال کوتاه بازیکن الجزایر از سمت راست زمین ایران بن عیاد را در موقعیت مناسبی قرار داد اما این بازیکن نتوانست از این فرصت خطرناک استفاده کند.

دقیقه ۴۴

پاس رو به عقب اشتباه جهانبخش توپ را به بن عیاد رساند و این بازیکن هم در موقعیت تک به تک با عابدزاده با ضربه ای دقیق گل اول الجزایر را به ثمر رساند. وی پس از این گل پیراهن منقش به چهره بازیکن درگذشته تیم دوم الجزایر را به دوربین ها نشان داد.

دقیقه ۱+۴۵

ضربه ایستگاهی بن ناصر در اختیار عابدزاده قرار گرفت.

دقیقه ۴۷

شوت محکم علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه را آنتونی با واکنشی خوب دفع کرد. پس از بیرون رفتن حاج صفی از ابتدای نیمه دوم جهانبخش بازوبند کاپیتانی ایران را بست.

دقیقه ۴۹

روی ارسال کرنر الجزایری ها از سمت راست ضربه بغل پای چپ غزال از بالای دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه ۵۷

شوت از پشت محوطه جریمه بلال براهیمی با اختلاف کمی از روی دروازه عابدزاده عبور کرد.

دقیقه ۶۰

پاس جهانبخش با اشتباه زدادکا به طارمی رسید اما او در حالت تک به تک با آنتونی توپ را به بدن دروازه بان حریف کوبید.

دقیقه ۶۴

روی پاس عرضی دقیق نورافکن توپ در مقابل دروازه الجزایر به علیرضا جهانبخش رسید و او دروازه خالی حریف را باز کرد.

دقیقه ۶۴

روی پاس عرضی دقیق نورافکن توپ در مقابل دروازه الجزایر به علیرضا جهانبخش رسید و او دروازه خالی حریف را باز کرد.

دقیقه ۷۲

امیرحسین حسین زاده پس از دریافت توپ با یک چرخش به موقع ضربه زد اما شوت او با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه الجزایر بیرون رفت.

داور در دقیقه ۷۵ مانند نیمه اول وقت استراحت یک دقیقه ای برای بازیکنان دو تیم در نظر گرفت.

دقیقه ۸۲

ضربه ایستگاهی بن ناصر با تاثیرگذاری طارمی به شکل خطرناکی از روی دروازه ایران به کرنر رفت‌.

دقیقه ۸۳

روی اشتباه عجیب امید نورافکن توپ به بازیکن الجزایر رسید و عموره پس از برخورد ضربه اولش به بدن مجید حسینی و عارف آقاسی بار دیگر صاحب توپ شد و در مصاف تک به تک با عابدزاده گل دوم الجزایر را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۷

آدام اوناس با حرکت زیبا به سمت دروازه ایران از پشت محوطه جریمه ضربه زد که این توپ با واکنش عابدزاده دفع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022