افتتاح مرکز آموزش زیست محیطی در ملکان


افتتاح مرکز آموزش زیست محیطی در ملکان

مراغه- ایرنا- رییس اداره محیط زیست ملکان گفت: نخستین مرکز آموزش زیست محیطی آذربایجان‌شرقی با هدف جلب مشارکت‌ اهالی در زمینه حل مسایل زیست محیطی در این شهرستان راه‌اندازی شد.

لیلا مصری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان این مرکز بر اساس یک تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری به مدت 9 سال در اختیار اداره محیط زیست شهرستان قرار گرفته است.

به گفته وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی تفکیک زباله از مبداء و مدیریت پسماند، حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری و سایر فعالیت‌های فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی در حوزه محیط زیست از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

وی به سایر فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی اداره محیط زیست ملکان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ درختکاری و ایجاد فضای سبز با هماهنگی دادستان مقرر شده است تا از افرادی که به جرایم زیست محیطی محکوم می‌شوند، در زمینه کاشت و غرص نهال استفاده شود.

وی با بیان اینکه اخیرا یک مجرم زیست محیطی به غرص ۳۰ اصله نهال محکوم شد، بیان کرد: جمعی از دوستداران محیط زیست در ملکان به واسطه همین فعالیت‌های فرهنگی نیز طی روزهای اخیر ورودی این شهر را از زباله پاکسازی کردند.

افتتاح مرکز آموزش زیست محیطی در ملکان

به گفته وی این حرکت ارزشمند با شعار «حمایت از محیط زیست، حمایت از زندگی» انجام و در نتیجه آن ورودی شهر از سمت بناب پاکسازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟