تامین 60 میلیارد ریال تجهیزات مقابله با آتش سوزی جنگل و مرتع در فارس


تامین 60 میلیارد ریال تجهیزات مقابله با آتش سوزی جنگل و مرتع در فارس

لارستان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: مبلغ 60 میلیارد ریال تجهیزات حفاظتی و وسایل مورد نیاز اطفای حریق برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع این استان خریداری شده است.

خلیل عبدالهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این وسایل شامل آتش کوب، دمنده آب، کلاه ایمنی و فلکس بک و سایر تجهیزات ایمنی و پیشرفته برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها است که با هماهنگی استاندار فارس و همکاری وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران خریداری شده و آماده توزیع به سازمان منابع طبیعی است.
وی تصریح کرد: همچنین بخشی از این وسایل با حمایت و کمک های مردمی و خیرین خریداری شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به آموزش نیروهای آتش نشانی و بسیج مردمی هنگام وقوع حوادث پیش بینی نشده و آتش سوزی ها نیز گفت: با کمک خیرین و کمک های مردمی برای ۲۰ شهرستان استان فارس و برای هر شهرستان به تعداد ۱۵ نفر وسایل و تجهیزات اطفای حریق خریداری شده است.
عبدالهی افزود: همچنین با هماهنگی و رایزنی استاندار فارس سه فروند بالگرد در استان مستقر شده است و هنگام بروز آتش سوزی ها و درخواست کمک با دستور و هماهنگی استاندار به مناطق و محل وقوع آتش سوزی ها اعزام خواهند شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت:تعداد آتش سوزی ها در این استان در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته تاکنون ۹۰ درصد کاهش یافته است.
او تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد کل آتش سوزی ها رخ داده در سطح مراتع و جنگل های استان ۲۰ مورد گزارش شده است.

استان فارس ۱۲.۵ میلیون هکتار وسعت دارد که ۱۰ میلیون هکتار آن عرصه منابع طبیعی است و حدود ۲ میلیون هکتار آن جنگل است.
از مجموع بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی درشهرستان لارستان حدود ۹۰ درصد آنها منابع ملی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل