هشدار تشدید خیزش گرد و خاک در تهران و 10 استان دیگر


هشدار تشدید خیزش گرد و خاک در تهران و 10 استان دیگر

سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد، از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خبر داد و اعلام‌کرد: امروز و فردا با نفوذ گرد و خاک از عراق به مناطقی از غرب و شمال غرب کشور به‌ویژه در استان‌های مرزی، آلودگی هوا تشدید می‌شود.

هشدار تشدید خیزش گرد و خاک در تهران و 10 استان دیگر

به گزارش ایران اکونومیست، از امروز (دوشنبه) تا فردا نفوذ گرد و خاک از عراق به مناطقی از غرب و شمال غرب کشور به‌ویژه در استان‌های مرزی را خواهیم داشت.

بر این اساس امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، قزوین، زنجان، همدان، سمنان، تهران، قم، البرز، کرمانشاه و شرق و شمال اصفهان و فردا در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان آلودگی هوا تشدید می‌شود.

همچنین روز چهارشنبه در همدان، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، قم و تهران وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی از احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی خبر داد.

فعالیت سامانه بارشی به صورت محدود

آن‌طور که سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد اعلام کرده است: امروز در پی فعال بودن سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی در اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات کرمان، شمال خراسان رضوی و شرق هرمزگان بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

فردا در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی نیز این سامانه فعال است و احتمال صاعقه، آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در