متاورس تجربه سه بعدی از اینترنت معمولی


متاورس تجربه سه بعدی از اینترنت معمولی

متاورس یک افزونه رسانه اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد تجربه سه بعدی از اینترنت معمولی داشته باشند.

متاورس تجربه سه بعدی از اینترنت معمولی

اگرچه مفهوم متاورس چیز جدیدی نیست، اما محبوبیت آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است. بسیاری از تصاویر، متاورس را صرفاً یک روش جدید برای انجام بازی‌ها و ... نشان می‌دهند، اما در واقع اینطور نیست و این محیط بسیار فراگیر و کاربردی است.

البته این بستر مضرات و خطر‌های خاص خود را برای کاربران دارد، اما قصد نداریم در این گزارش به آن‌ها بپردازیم. قصد داریم در این گزارش به تغییراتی که متاورس می‌تواند در روند زندگی ما و پیشرفت‌هایی که در فناوری خواهد گذاشت بپردازیم.

هدف توسعه دهندگان متاورس ایجاد یک منظره مجازی شبیه دنیای واقعی بود. گزراش‌ها نشان می‌دهند که این بستر برای کنسرت، تبلیغات، و سایر اشکال تعامل مناسب است.

متاورس تجربه سه بعدی از اینترنت معمولی

نزدیک کردن دنیا به هم و از بین بردن موانع فیزیکی

بارزترین مزیت متاورس این است که محدودیت‌های جغرافیایی را (مانند دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موجود) حذف می‌کند. اما علاوه بر این، پیدا کردن و ملاقات با افراد با علایق و نظرات مشابه آسان‌تر خواهد بود، واقعی‌تر به نظر می‌رسد و به شما کمک می‌کند تا از با هرکسی که می‌خواهید ملاقات کنید.

تجربه سه بعدی اینترنت معمولی‌

می‌توانید متاورس را یک بهبود سه بعدی برای تجربه معمولی اینترنت در نظر بگیرید. در واقع به نوعی، یک رویکرد همه جانبه‌تر برای تجربه بسیاری از جنبه‌های اینترنت و محتویات درون آن است.

متاورس این مزیت را دارد که شما را در هر فعالیتی که انجام می‌دهید بیشتر غوطه ور کند. در این بستر، همه چیز به جذاب‌ترین شکل ممکن تجربه می‌شود و امکان انتخاب‌های شخصی و تجاری بیشتری فراهم است. مثلا در یک محیط مجازی می‌توانید ورزش کنید، معاشرت کنید، بازی کنید و جلسات کاری داشته باشید.

متاورس تجربه سه بعدی از اینترنت معمولی

ارتقاء رسانه‌های اجتماعی

عبارت رسانه‌های اجتماعی (یا شبکه‌های اجتماعی) احتمالاً رایج‌ترین مورد استفاده از اینترنت در دهه اخیر است. برای مثال فیس بوک (متا) و توییتر، بر مؤلفه اجتماعی اینترنت متکی هستند و انتقال به یک محیط مجازی سه بعدی، مطمئنا به آن‌ها کمک خواهد کرد. ترکیب ظرفیت ساخت مکان‌های مجازی در متاورس با قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد جهان‌های آنلاین مشترک، ترکیب قدرتمندی است که به ما امکان می‌دهد با رسانه‌های اجتماعی به روش‌هایی تعامل کنیم که قبلاً هرگز تجربه نکرده‌ایم.

چشم انداز کسب و کار جدید

متاورس به جای مشاهده همه چیز از طریق یک صفحه نمایش کوچک روی تلفن یا لپتاپ خود، تجربه‌ای کاملاً همه جانبه را برای تبلیغ و مصرف محصولات و خدمات از طریق استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات جدید، مانند ویترین فروشگاه‌های مجازی و ... را ارائه می‌دهد.

متاورس تجربه سه بعدی از اینترنت معمولی

پیشرفت‌های بازی سازی

صنعت بازی اولین صنعتی بود که از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سود برد. در سال ۲۰۲۱ شاهد ظهور انبوهی از بازی‌های واقعیت مجازی جدید بودیم و با پیشرفت تکنولوژی، بازی‌ها نیز بهبود می‌یابند. مطمئنا در آینده نزدیک بسیاری از توسعه دهندگان بازی، شروع به ادغام بازی‌های خود در متاورس می‌کنند. نمونه‌های زیادی وجود دارد، اما برای مثال شرکت اپیک گیمز با سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در بازی‌های متاورس در اوایل سال ۲۰۲۱، یکی از پیشتازان این صنعت است.

امکانات جدید برای سود مالی

هنگامی که یک فناوری جدید ظهور می‌کند، افراد دائماً به دنبال روش‌هایی برای سود بردن از آن هستند. در متاورس نیز وضعیت همینگونه است، جایی که افراد در حال ابداع روش‌هایی برای گذران زندگی از آنچه متاورس ارائه می‌دهد، هستند.

متاورس تجربه سه بعدی از اینترنت معمولی

مثلا برخی از مردم در املاک دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کنند که یک قطعه زمین مجازی است، به این امید که ارزش ملک مجازی در طول زمان افزایش یابد. برخی دیگر نیز با ایجاد دارایی‌ها و ساختار‌های متاورس، درآمد کسب می‌کنند.

تغییرات در محیط کار

زمانی که مارک زاکربرگ از متاورس رونمایی کرد، از مفهوم جدیدی در محل کار به نام دفتر بی نهایت نام برد که قول می‌داد با بهبود راحتی و بهره وری کلی، کار از خانه را به تجربه ایده آل تبدیل کند.

در محیط کار همیشه از فناوری‌های جدید استفاده شده است و با ظهور فناوری متاورس و واقعیت مجازی، این روند ادامه خواهد داشت و از آن‌ها استفاده خواهد شد. مثلا گذاشتن عینک واقعیت مجازی و شرکت در یک جلسه مجازی سه بعدی، مطمئنا برای بسیاری از افراد مفید خواهد بود.

گزارش از سید حسین موسوی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022