امسال محدودیتی از لحاظ تعداد در اعزام زائران به عراق در اربعین نخواهیم داشت/اعزام به عتبات عالیات از چند روز آینده


امسال محدودیتی از لحاظ تعداد در اعزام زائران  به عراق در اربعین نخواهیم داشت/اعزام به عتبات عالیات از چند روز آینده

کوثری با اشاره به اینکه امسال هم همانند دوران قبل از کرونا اعزام به اربعین بدون اعمال سهمیه بندی انجام می شود، گفت: امسال محدودیتی از لحاظ تعداد در اعزام زائران به عراق در اربعین نخواهیم داشت.

«امید کوثری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به توافق صورت گرفته با دولت عراق، اربعین امسال همچون سال‌های قبل از دوران کرونا بدون اعمال سهمیه‌بندی است، گفت: امسال محدودیتی از لحاظ تعداد در اعزام زائران به عراق در اربعین نخواهیم داشت.

مدیراجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: با توجه به موافقت طرف عراقی و بر اساس تفاهم‌نامه اربعین ۹۸، اربعین سال جاری به قوت خود باقی است و در صورت داشتن ملاحظات، اطلاع‌رسانی می شود.

کوثری با اشاره به اینکه ثبت‌نام از متقاضیان اربعین از سوی سازمان حج و زیارت انجام می‌شود،اظهار کرد: امسال هم متقاضیان اربعین باید در سامانه سماح نام‌‌نویسی کنند که البته این سامانه باید به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت متصل شود.زیرا که در سفر وزیر بهداشت به عراق و دیدار با مسئولین عراقی، به تزریق ۳ دُز واکسن تاکید شده است و متقاضیان سفر اربعین باید واکسیانسیون خود را تکمیل کنند.

وی همچنین به آغاز به سفر عتبات عالیات از چند روز آینده خبر داد و گفت: سهمیه اعزام ایام غیر اربعین از چند روز آینده آغاز و تا اربعین ادامه دارد.

مدیراجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطر نشان کرد: سهمیه اعزام غیر ایام اربعین در وهله اول از سوی سازمان حج و زیارت به عنوان متولی از دو هزار نفر آغاز و به تدریج به 15 هزار نفر افزایش می یابد و اعزام ها از طریق مرزهای زمینی و کاروان های حج و زیارت انجام می شود و تاکید شده است که کاروان های غیررسمی و انفرادی فعال نشوند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...