توضیح دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره کمبود پزشک متخصص جراح بیمارستان گناوه


توضیح دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره کمبود پزشک متخصص جراح بیمارستان گناوه

گناوه - ایرنا - روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در پی انتشار مطالبی توسط شهروندان گناوه ای مبنی بر حل مشکل کمبود و ضرورت رسیدگی به حضور پزشک متخصص جراحی کافی در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) این شهر، با صدور اطلاعیه‌ای در این باره توضیح داد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آمده است: بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه طبق سطح‌بندی نظام تشخیصی درمانی بایستی دارای تخصص‌های اصلی شامل داخلی، جراحی، بیهوشی، زنان و اطفال باشد که دانشگاه همواره تلاش کرده این تخصص‌ها را در این بیمارستان با وجود همه مشکلاتی که در تأمین متخصص در برخی رشته‌ها از جمله رشته‌های بیهوشی و جراحی دارد، تأمین کند.

با توجه به اینکه رئیس بیمارستان گناوه پزشک متخصص جراح عمومی است و بارها تقاضای جراح داشته اما به لحاظ کمبود جراح و عدم تخصیص مناسب جراح در سال‌های اخیر از سوی وزارت بهداشت، وی در طول سال به‌تنهایی بار سنگین این مسئولیت را به دوش کشیده‌اند به نحوی که به جرأت می‌توان گفت که کم‌ترین مقطع زمانی را می‌توان به یاد آورد که این بیمارستان فاقد جراح شده باشد.

پتانسیل موجود در شهرستان گناوه، فراتر از سطح‌بندی بیمارستان است و برخی رشته‌ها از جمله متخصص گوش، حلق و بینی، متخصص قلب، متخصص پوست، متخصص چشم و بتازگی متخصص جراحی مغز و اعصاب به بیمارستان مذکور اختصاص یافته و سیاست دانشگاه توسعه کمی و کیفی خدمات در همه بیمارستان‌ها بویژه شهر گناوه است.

مطالبه بحق مردم، حضور جراح در بیمارستان عمومی شهرستان است، اینکه جراح چه کسی باشد در اختیار حوزه تصمیم‌گیری دانشگاه است و از طرفی هر سازمانی نیازمند برقراری نظم و قانون است درصورتی‌که این مهم با رفتار افراد دچار اختلال شود مدیریت بر سازمان بسیار دشوار خواهد بود، به همین دلیل همه بایستی پای بند به قانون باشیم و با هر کس که خلاف آن عمل کند در هر جایگاهی که باشد به تناسب آن، تصمیم‌گیری می‌شود.

در پایان این اطلاعیه چنین آمده است: همه مطالب بیان‌شده توسط تیم مدیریتی دانشگاه رصد شده و راهکار لازم به‌منظور رفع مشکلات، اتخاذ خواهد شد.

شماری از شهروندان گناوه بتازگی در نامه‌ای که متن آن در فضای مجازی منتشر شده است، خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، خواستار حل مشکل کمبود پزشک متخصص جراحی در بیمارستان امیر المومنین (ع) گناوه شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی