روند افزایش دما در خراسان رضوی ادامه دارد


روند افزایش دما در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری شاهد آغاز روند افزیش دما در استان خواهیم بود و به طور محسوس دمای هوا در مناطق گرمسیر استان به 40 درجه بالای صفر خواهد رسید.

زهرا آهنگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ناپایداری هوا به شکل بارش رگباری و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان ادامه داشت به طوری که در این مدت بیشترین میزان بارش از ایستگاه گلمکان با ۷.۷ میلی متر و وزش باد شدید از تربت حیدریه با ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تحلیل نقشه ها همچنان این روند در سطح استان و به تناوب در ساعات عصرگاهی طی ۷۲ ساعت آینده ادامه خواهد داشت به گونه ای که فعالیت این سامانه در نیمه غربی و شمالی استان همراه با افزایش بارش رگباری خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین تا پایان هفته جاری شاهد افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود به طوری که در مناطق بادخیزغربی، جنوبی و شرقی استان باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا به همراه بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

آهنگرزاده افزود: دمای هوای مشهد روز گذشته بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود دمای هوای امروز مشهد نسبت به روز گذشته با افزایش پنج درجه ای به ۳۵ درجه بالای صفر برسد.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش