اجرای طرح حدنگار موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی می‌شود


اجرای طرح حدنگار موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی می‌شود

قزوین-ایرنا- رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای طرح حدنگاری(کاداستر) اراضی کشاورزی موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی خانوادگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شعبانی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان که ‌در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، افزود: موضوع بیت‌المال جزو خطوط قرمز قوه قضائیه است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید ریزبینانه و با نگاه کارشناسی و دقیق به این حوزه ورود کنند.

وی اظهار داشت: فلسفه تشکیل این شورا در قوه قضاییه، مقابله با هرگونه سوء استفاده و تعرض به انفال و حقوق بیت المال است چون مهمترین عامل پیشگیری از تعدی افراد به اراضی ملی و منابع طبیعی رعایت قانون می باشد.

شعبانی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و محیط زیست به فعالان این عرصه، تصریح کرد: حضور در این جلسه بنا بر موضوع بیت المال الزامی است زیرا همه ما امانت‌دار بیت‌المال، مردم و شهروندان هستیم.

رییس کل دادگستری قزوین ادامه داد: اجرای طرح حدنگاری برای نهادهای اجرایی ضمن حفظ بیت المال بسیار تاثیرگذار است؛ زیرا صدور سند مالکیت از تعدی و تجاوز به اراضی و املاک دستگاه‌های اجرایی و بیت المال جلوگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه روند ثبت اراضی استان در سامانه مربوط باید شتاب گیرد، اضافه کرد: همچنین با این طرح، افراد سودجو، فرصت‌طلب و کلاه بردار کمتر امکان دست اندازی به املاک را خواهند داشت.

شعبانی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی مربوط به تنهایی عهده دار این کار هستند اما سایر دستگاه‌ها نیز باید با هم اندیشی، هم افزایی و ارائه نظرات مطلوب برای کنار زدن موانع و برون رفت از مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: در برخی از مواقع سایر مدیران در عرصه عمل و برکناری موانع باید همکاری کنند تا مشکلات مرتفع شود بنابراین ضروری است با در نظر گرفتن دقت در موضوع و با استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال با اتخاذ راهکارهای لازم قانونی نسبت به رفع موانع و مشکلات گام‌های موثری برداشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»