ظرفیت تولید کارخانه چادرمشکی شهرکرد 2.5 برابر می‌شود


ظرفیت تولید کارخانه چادرمشکی شهرکرد 2.5 برابر می‌شود

تهران- ایرنا- در جلسه مشترک رییس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رییس‌جمهور، مقرر شد تا با حل مشکلات بانکی «کارخانه حجاب» شهرکرد، ظرفیت تولید این کارخانه که اکنون فقط نیازمند 10 درصد تقاضا است، طی 2 فاز، از 10 میلیون مترمربع فعلی به 16 و پس از آن به 26 میلیون مترمربع برسد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، «سید پرویز فتاح» در جلسه با معاون اجرایی رییس جمهور و تعدادی از مسئولان بانکی درخصوص پیگیری مسایل مربوط به تنها کارخانه تولید چادرمشکی کشور که در سفر اخیر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مورد بازدید آیت‌الله رئیسی قرار گرفته بود، اظهار کرد: کارخانه حجاب شهرکرد جزو نادرترین کارخانجات کشور است که با دستور مستقیم و کتبی رهبر انقلاب احداث شده و بنیاد مستضعفان برای عمل به دستور ایشان، این کارخانه را پایه‌ریزی و احداث کرد.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به میزان تولید در این کارخانه گفت: ظرفیت اسمی این کارخانه معادل ۱۰ میلیون مترمربع است و اکنون تولیدات کارخانه حجاب شهرکرد در سقف ظرفیت خود قرار دارد.

وی با تاکید بر کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب تولیدات این کارخانه برای عرضه در بازار، گفت: نگاه ما به تولید چادر در این کارخانه به هیچ وجه نگاه سودمحور نیست و قصد ما از سرمایه‌گذاری در تولید چادر مشکی توسط این کارخانه، پیگیری اهداف فرهنگی و تامین نیاز کشور در این بخش است.

فتاح با بیان اینکه با حضور رییس‌جمهور در این کارخانه مصوب شد که این مجموعه توسعه یابد، افزود: جلسه امروز با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور ۴ روز پس از بازدید آیت‌الله رئیسی برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده همت دولت برای اجرایی کردن این مصوبه است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان کاملاً موافق توسعه این کارخانه است، گفت: توسعه این کارخانه امر بسیار پسندیده‌ای است ولی اجرایی‌شدن این هدف، نیازمند توجه به یک سری مقدمات است، مهم‌ترین آن حل مشکل تسهیلات ارزی این کارخانه است.

به گفته فتاح بنیاد مستضعفان متعهد می‌شود با فراهم شدن مقدمات کار و حل مشکلات بانکی این مجموعه و تامین سرمایه ثابت موردنیاز، ظرف ۹ ماه، ظرفیت ۱۰ میلیون مترمربعی تولید چادر در این کارخانه را به ۱۶ و تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۶ میلیون مترمربع برساند.

تولید فعلی چادر مشکی کارخانه شهرکرد تنها پاسخگوی ۱۰ درصد است

«سید صولت مرتضوی» نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت رسیدگی به این موضوع از جنبه اشتغال آفرینی و تولید آن، و از جهت دیگر توجه به استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کشور ما به‌عنوان یک کشور اسلامی برای تامین ضروری‌ترین زیرساخت عفاف و حجاب مشکل دارد و میزان ۱۰ میلیون مترمربع تولیدات کارخانه حجاب شهرکرد، تنها جوابگوی ۱۰ درصد نیاز کشور است.

معاون اجرائی رییس‌جمهور اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری جزو ۳ استان نخست کشور است و امروز توجه به اقتصاد و اشتغال در این استان، جزو یکی از اولویت‌ها است.

وی با اشاره به لزوم توسعه صنایع نساجی به‌عنوان یک صنعت کم‌هزینه و پربازده، گفت: آقای رییس‌جمهور در همین راستا و با توجه به موضوعات ذکر شده، بر لزوم توسعه کارخانه حجاب شهرکرد تاکید داشتند و از بنیاد مستضعفان تقاضای همکاری در این بخش داریم.

به گزارش ایرنا در پایان این جلسه مقرر شد بخشی از بدهی این کارخانه از طریق واگذاری یک قطعه زمین به بانک عامل و بخش دیگر با پرداخت نقدی تسویه شود. همچنین در ادامه این جلسه بخش دیگری از مصوبات سفر اخیر رییس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار این استان و برخی از مسئولان استانی بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس