طرز تهیه شامی لوبیا سفید و اسفناج


طرز تهیه شامی لوبیا سفید و اسفناج

پارسینه: شامی لوبیا سفید و اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که معمولا با سس ماست سرو می شود

طرز تهیه شامی لوبیا سفید و اسفناج
مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سفید ۱ پیمانه
اسفناج ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد کوچک
سیر (اختیاری) ۲ حبه
پودر سوخاری ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
زردچوبه ¼ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
مواد لازم برای سس ماست
ماست غلیظ ۱ پیمانه
سیر ۱ حبه
آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق سوپخوری
روغن سالاد ۱ قاشق سوپخوری
شوید خشک به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه شامی لوبیا سفید و اسفناج

مرحله اول

برای تهیه شامی لوبیا سفید و اسفناج خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

برای اینکه نفخ لوبیا سفید بهتر گرفته شود، در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم. پس از گذشت ۱ روز لوبیا سفید را آبکشی می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه ۳ تا ۴ پیمانه آب به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و آب درون قابلمه کشیده شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت زمانی که لوبیا کاملا پخته و آب اضافی اش تبخیر شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم لوبیا سفید کاملا خنک شود، سپس اسفناج را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا لوبیا سفید را درون غذاساز ریخته و میکس می کنیم تا کاملا پوره شود. در صورت نبود غذاساز لوبیا سفید را به وسیله گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له شود. در ادامه پوره لوبیا سفید را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله اسفناج خرد شده را به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پودر سوخاری را کنترل شده به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر بدست آمده منسجم و یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن مایع به خوبی گرم شود، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه شامی بر می داریم و در دست به صورت گرد فرم می دهیم. در ادامه شامی فرم داده شده را درون پودر سوخاری قرار می دهیم.

مرحله نهم

پس از اینکه پودر سوخاری سطح شامی را پوشش داد، آن را در روغن انداخته، سپس اجازه می دهیم یک طرف آن سرخ شود. زمانی که یک طرف شامی به طور کامل سرخ شد، آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله دهم

در ادامه شامی ها را به همین ترتیب درست می کنیم و پس از سرخ کردن روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود، سپس به سراغ درست کردن سس ماست می رویم.

مرحله یازدهم

برای درست کردن سس ماست، ابتدا ماست غلیظ را به همراه آب لیمو ترش تازه، شوید خشک و روغن سالاد یا زیتون درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال مخلوط می کنیم تا بافت ماست باز شده و مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوازدهم

در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی مخلوط ماست می افزاییم، سپس هم می زنیم تا بافت سس ماست یکدست شود.

مرحله سیزدهم

در نهایت سس ماست را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و زمانی که روغن اضافی شامی ها خارج شد، آنها را درون ظرف مناسب سرومان می چینیم. در ادامه شامی ها را به همراه نان تازه و سس ماست سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :jasmine_babri

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی