برگزاری پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» در راستای طرح «آجر به آجر»


برگزاری پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» در راستای طرح «آجر به آجر»

تهران_ایرنا_ همزمان با دهه کرامت و ترویج فرهنگ متعالی رضوی و فاطمی، در راستای اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی «آجر به آجر» و با هدف جلب مشارکت‌های خرد مردمی در عرصه مدرسه‌سازی پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» آغاز شد.

به گزارش گروه جامعه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» با نیت ادای ارادت به پیشگاه پر برکت ثامن الحجج (ع) اجرا می‌شود.

جامعه هدف اصلی در این پویش دانش آموزان و بهره‌گیری از رویکرد تربیت اسلامی در ترغیب آنها به انجام کارهای خیر و نیکوکارانه، و یادآوری جایگاه رفیع مدرسه و دانش اندوزی در نزد خداوند متعال است که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت (ع) اهمیت ویژه ای دارد.

پویش «صحن حرم، مدرسه ام» پنجمین پویشی است که در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» طی دوسال اجرا می‌شود، مبالغ جمع آوری شده از این طریق، به نیت امام هشتم، صرف ساخت هشت مدرسه دانش آموزان استثنایی در استان‌های مختلف کشور خواهد شد.

نهادینه کردن فرهنگ‌ مدرسه‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان اهداف اصلی طرح آجر به آجر محسوب می‌شوند؛ به همین منظور در اجرای این طرح تحولی، برنامه‌ریزی براساس گسترش مشارکت‌های خُرد مردمی حتی به اندازه یک آجر است.

لازمه این امر در گام نخست دغدغه‌مند ساختن نسل‌های مختلف و به خصوص دانش آموزان آینده ساز در حوزه مدرسه‌سازی و فرهنگ ایثار و نیکوکاری و بزرگداشت شعائر دینی است که با توجه به مقوله جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، "فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی" در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان و نیک اندیشان می‌توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایت ajorBajor.irhttp://ajorBajor.ir در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند.

پیش از این پویش‌های «مهر را با محرم آغاز کنیم»، «من مادرم، بچه‌های ایران فرزندمن»، «آجرهای مهربانی» و «به رنگ مدرسه» در راستای طرح «آجر به آجر» اجرا شده است و بیش از یک و نیم میلیون نفر از هموطنان نیک اندیش در آن مشارکت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا