ویدئوی جنجالی یک نقاشی تعاملی با استفاده از فناوری Unreal Engine 5 و Kinect


ویدئوی جنجالی یک نقاشی تعاملی با استفاده از فناوری Unreal Engine 5 و Kinect

یک هنرمند یک قطعه هنری تعاملی فوق العاده جالب ایجاد کرده که از Unreal Engine 5 و Kinect برای ردیابی واکنش های بیننده استفاده می کند. نقاشی یکی از قدیمی ترین و ماندگارترین اشکال هنری است. نقطه مشترک نقاشی ها با رسانه های بصری مدرن مانند بازی های ویدیویی و فیلم این است که آنها […]

نقاشی یکی از قدیمی ترین و ماندگارترین اشکال هنری است. نقطه مشترک نقاشی ها با رسانه های بصری مدرن مانند بازی های ویدیویی و فیلم این است که آنها یک قاب دارند. خواه قاب اطراف یک نقاشی در گالری باشد یا لبه های یک صفحه، خود هنر را فقط می توان از طریق همین پنجره کوچک مشاهده کرد. بهترین هنر در هر رسانه ای این است که از این قاب استفاده کند و بیننده را به این باور برساند که دنیایی که در آن می بیند می تواند فراتر از مرزهای کادر باشد. همانطور که در فیلم های سینمایی مانند بتمن دیده می شود، تمرکز و نور در دستیابی به این اثر کلیدی هستند.
بازی‌های ویدیویی در بین اشکال هنری منحصربه‌فرد هستند زیرا به بیننده اجازه می‌دهند سوژه را در کادر کنترل کنند. در دهه 90 بازی‌های سه‌بعدی ساخته شدند که اجازه ساخت جهان‌های کامل درون بازی را می‌داد که بازیکن می‌توانست آزادانه به کاوش و تعامل با آنها بپردازد. این دنیای مجازی با توسعه موتورهایی مانند Unreal Engine 5 واقعی تر شدند.
اکنون یک هنرمند خلاق از این عنصر تعامل استفاده کرده و آن را در یک پرتره به سبک گالری سنتی تر با یک قطعه هنری خیره کننده و مرموز پیاده سازی کرده است. خود اثر هنری با استفاده از Unreal Engine 5 ساخته شده است که به آن اجازه می دهد تصاویری جلوه بسیار واقعی داشته باشند. در کلیپ زیر این اثر زیبا را مشاهده می کنید.

یکی دیگر از عناصر تعاملی تاثیرگذار در اثر هنری، چراغ قوه است که روی میز کنار تابلو قرار دارد. بینندگان می توانند این چراغ قوه را به سمت نقاشی گرفته تا نور مجازی را در سراسر صحنه سه بعدی بتابانند. این نه تنها جزئیات بیشتری از نقاشی را نشان می دهد، بلکه به فضای شبح وار این قطعه نیز می افزاید که با چراغ قوه ها و جنگل های تاریک موجود در آلن ویک قابل مقایسه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید