هوای 4 کلانشهر قابل قبول است/ 3 کلانشهر ناسالم


هوای 4 کلانشهر قابل قبول است/ 3 کلانشهر ناسالم

تهران - ایرنا - مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: امروز دوشنبه هوای 4 کلانشهر در شرایط قابل قبول، 3 کلانشهر ناسالم برای گروه های حساس و 1 کلانشهر پاک است.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران، تبریز، کرج و مشهد به ترتیب با شاخص های ۱۰۰، ۵۳، ۹۶ و ۶۵ قابل قبول است.

همچنین هوای کلانشهرهای اهواز، اصفهان و اراک به ترتیب با شاخص های ۱۱۲، ۱۰۷ و ۱۱۰ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و هوای کلانشهر شیراز با شاخص ۳۵ در شرایط پاک قرار دارد.

روز گذشته هوای کلانشهرهای تهران ، اصفهان، مشهد و اهواز به ترتیب با شاخص های ١١١، ١١١، ١٢۶ و ١٣٣ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، کلانشهرهای اراک و کرج به ترتیب با شاخص‌های ٩۶ و ٨٢ قابل قبول و هوای کلانشهر های تبریز و شیراز با شاخص های ۴٧ و ٣٢ پاک قرار داشت.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای خطرناک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه