موشک آسترا در حین پرتاب 2 ماهواره ناسا را از دست داد


موشک آسترا در حین پرتاب 2 ماهواره ناسا را از دست داد

پرتاب موشک LV0010 ASTRA، بخشی از ماموریت ناسا برای ارسال شش ماهواره TROPICS به فضا بود.

یک موشک فضایی متعلق به شرکت آسترا پس از خاموش شدن یکی از موتورهای خود، نتوانست ماهواره‌های خود را به فضا برساند. این موشک دارای دو ماهواره ردیابی آب و هوا بود که در نتیجه هر دو مناهواره بر اثر خرابی از بین رفتند.

به گزارش space.com، موشک LV۰۰۱۰ ASTRA از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا با موفقیت به پرواز درآمد. اما با گذشت ۱۰ دقیقه از پرواز خود، موشک دچار شکستگی شد.

موشک LV۰۰۱۰ ASTRA، دارای دو ماهواره کوچک CubeSat بود تا بتوانند به ردیابی بهتر طوفان‌های استوایی بپردازند. CubeSats ماهواره‌های ارزان قیمتی هستند که اغلب توسط محققان در کالج‌ها و دانشگاه‌ها ساخته می‌شوند. توماس زوربوخن، معاون بخش علمی ناسا، پرتاب ناموفق موشک آسترا در پلتفرم توئیتر را تأیید و اعلام کرد که هنوز فرصت کسب علم و انجام آزمایشات فضایی وجود دارد.

شرکت آسترا برای اولین بار در ماه فوریه با ناسا همکاری کرد تا مجموعه‌ای از ماهواره‌های CubeSats را به فضا پرتاب کند. بر اساس اطلاعات دریافتی، هنوز مشخص نیست که ناسا قصد دارد با شرکت آسترا برای پرتاب و توسعه ماهواره‌های TROPICS یا جایگزین ماهواره از دست رفته همکاری کند یا خیر.

آسترا اولین پرتاب خود را ازایستگاه فضایی کیپ کاناورال شروع کرد که در نتیجه ماموریت آن موفقیت آمیز نبود. از هفت ماموریت برنامه ریزی شده آسترا، تنها دو پرتاب مداری موفقیت‌آمیز بوده است. این شرکت در نوامبر ماه گذشته برای اولین بار به مدار رسید و ماهواره‌های مشتری را با موفقیت در مدار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید

آزمایش‌هایی که ناسا در کره ماه انجام خواهد داد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان