راهی برای درمان سرطان پروستات


سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان است و از این رو، براکی تراپی یکی از روش‌های درمانی سرطان پروستات به شمار می‌آید که دارای نتایج بهتری نسبت به دیگر روش‌های رایج است.

راهی برای درمان سرطان پروستاتشفاآنلاین>سلامت جنسی>براکی‌تراپی پروستات، نوعی پرتودرمانی است که برای درمان سرطان پروستات استفاده می‌شود. براکی‌تراپی پروستات شامل قرار دادن منابع رادیواکتیو در غده پروستات است؛ امواج خارج‌شده از این رادیواکتیوها با وارد کردن کمترین آسیب به بافت‌های سالم، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند.

به گزارش شفاآنلاین:سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان است و از این رو، براکی تراپی یکی از روش‌های درمانی سرطان پروستات به شمار می‌آید که دارای نتایج بهتری نسبت به دیگر روش‌های رایج است.

انواع براکی‌تراپی پروستات

۱)براکی‌تراپی با دوز بالا (HDR). : این روش نوعی براکی‌تراپی موقت است و شامل جایگذاری منابع تابش رادیواکتیو در پروستات و ارسال دوز بالایی از اشعهاست. این منابع تا دقایقی قبل از حذف آن‌ها از بدن به تابش امواج رادیواکتیو در دوز بالا ادامه می‌دهند. این نوع از درمان شامل چندین مرحله می‌شود.

۲)براکی‌تراپی با دوز پایین : (LDR). براکی‌تراپی LDR، روشی دائمی است که در این پروسه دانه‌های رادیواکتیوی را در داخل غده پروستات قرار می‌دهند. این دانه‌ها به آهستگی و در طول ماه‌ها پرتوهای خود را آزاد می‌کنند.

برای سرطان‌های پیشرفته‌ترِ پروستات یا سرطان‌هایی که شانس بیشتری برای انتشار به فراتر از پروستات دارند، براکی‌تراپی ممکن است همراه با سایر درمان‌ها، مانند پرتودرمانی خارجی (EBRT) یا هورمون‌درمانی انجام شود.

براکی‌تراپی پروستات، برای سرطان پیشرفته پروستات که به غدد لنفاوی یا نواحی دوردست بدن گسترش یافته است، استفاده نمی‌شود.

اگر سرطان پروستات شما در مراحل اولیه است و احتمال انتشار آن به خارج از پروستات کمتر است، براکی‌تراپی ممکن است تنها درمان مورد استفاده برای شما باشد.

راهی برای درمان سرطان پروستات

احتمال موفقیت پرتودرمانی برای سرطان پروستات چقدر است؟

مرحله سرطانی که در آن قرار دارید تا حدی تعیین‌کننده موفقیت درمان شما خواهد بود. این شامل میزان انتشاری است که در خارج از پروستات رخ داده است. وقتی زود تشخیص داده شود، پرتودرمانی برای درمان سرطان پروستات بسیار موفق است.

چند مرحله پرتودرمانی برای سرطان پروستات لازم است؟

بر اساس نوع پرتودرمانی که دریافت می‌کنید، متفاوت است. پرتودرمانی خارجی ممکن است پنج روز در هفته و به مدت چند هفته انجام شود. پرتودرمانی استریوتاکتیک هم فقط چند روز طول می‌کشد، نه بیشتر.

شایع‌ترین عوارض جانبی

اختلال در ادراراحساس نیاز به تخلیه فوری ادراردرد و ناراحتی هنگام دفع ادرارنیاز به دفع ادرار در شبمشاهده خون در ادرار و مدفوعخونریزی از رکتوم (مقعد)ناتوانی در تخلیه کامل مثانهاختلال نعوظحرکات مکرر روده

عوارض کمترشایع

عوارضی که به ندرت مشاهده می‌شوند:

تنگی مجرای ادرارایجاد فیستول (سوراخ یا مجرای) غیر طبیعی در دیواره رکتومایجاد سرطان ناشی از پرتوها در مثانه یا رکتوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار