دولت مصمم به اتمام طرح‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه است


دولت مصمم به اتمام طرح‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه است

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت مصمم به بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه است و در این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، یاسر رهبردین عصر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه تزریق اعتبارات ملی سبب تسریع در روند اتمام طرح‌ها خواهد بود، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی برای اتمام طرح‌های زیرمجموعه خود در احیای دریاچه، منتظر اعتبارات ملی نباشند و از اعتبارات داخلی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تک تک اعتبارات مصوب برای احیای دریاچه ارومیه باید جذب شود، افزود: هیچگونه کم کاری در این رابطه قابل قبول نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به چاه‌های موجود در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، گفت: برخی از این مناطق به آبیاری تحت فشار متصل به سیستم پمپاژ مجهز هستند که در همین راستا باید در اسرع وقت چاه‌های این مناطق مسدود و در دو چاه برای تقویت سیستم پمپاژ تجمیع شود.

وی همچنین با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی، اضافه کرد: میزان بارش‌ها در مقایسه با متوسط کشوری ۱۷ درصد کاهش یافته و آنطور که نمایان است در تابستان امسال کمتر از میزان متوسطه بارندگی خواهیم داشت که این امر توجه ویژه به حوزه مدیریت آب را می‌طلبد.

رهبردین همچنین با بیان اینکه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را به اتمام برسد، یادآور شد: این بیش از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید تا هفته دولت به بهره برداری برسد چرا که پس آب وارد شده به دریاچه ارومیه نقش موثری در تثبیت میزان آب آن خواهد داشت.

وی همچنین از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خواست تا گزارش جامعی در رابطه با اقدامات انجام‌شده در اصلاح الگوی کشت و کاهش مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، کاهش تراز دریاچه ارومیه از اواخر دهه ۷۰ آغاز و سالانه ارتفاع آن حدود ۴۰ سانتی متر کاهش یافته است؛ هم اکنون تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۷۳ سانتی متر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان