تشکیل کارگروهی برای بررسی راهکارهای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان


تشکیل کارگروهی برای بررسی راهکارهای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان

رئیس جمهور گفت: بخش‌های اجرایی با تمام توان برای تقویت منزلت نخبگان بکوشند.

حضرت آیت الله رئیسی در دیدار با جمعی از روسای دانشگاه‌ها با تاکید بر اهمیت بهره‌گیری از توان کارشناسی نخبگان و دانشگاهیان در نظام حکمرانی، گفت: مهم است سازوکارهای کارآمدی برای شکل‌گیری یک رابطه موثر میان دولت و نهاد علم فراهم شود تا بتوانیم کاملا مسئله‌محور از توان علمی مراکز دانشگاهی و نخبگانی بهره ببریم.

در این نشست مقرر شد کارگروهی با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل شود تا با مشارکت دانشگاهیان و مقامات اجرایی، روش‌های مناسب عملی و سریع‌الوصول اجرایی برای بهره‌مندی بهتر از توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها در دولت را ارائه و تحقق آنها را پیگیری کنند.

رئیس جمهور گفت: سازوکارهای کارآمدی برای شکل‌گیری یک رابطه موثر میان دولت و نهاد علم فراهم شود تا بتوانیم کاملا کاربردی و مسئله‌محور از توان علمی و پژوهشی مراکز دانشگاهی و نخبگانی بهره ببریم.

رئیسی گفت: چنانچه ضعف و کاستی قانونی در مسیر برطرف کردن دغدغه‌های نخبگان کشور وجود دارد باید از طریق تدوین لایحه و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

وی گفت:در راستای تقویت جایگاه،منزلت وکرامت نخبگان باید گام برداشت.نخبگان، فرهیختگان و اعضای هیات علمی باید بدون دغدغه معیشت و تامین زندگی، به ایفای نقش مهم خود در امر آموزش و تربیت نیروهای متخصص و متعهد و کارآمد بپردازند.

در این جلسه شماری از روسای دانشگاه‌ها ضمن طرح دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و چالش‌های موجود در استفاده و بکارگیری ظرفیت‌های مراکز علمی، آمادگی دانشگاه‌ها و اعضای هیات‌های علمی را برای مشارکت در حل مسائل و کمک به تامین نیازهای کشور در عرصه‌های علمی و پژوهشی و فناوری اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود