بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]


بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

در مقاله‌ی پیش‌رو قصد داریم در قالب راهنمای خرید جامع، بهترین گوشی‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. با زومیت همراه باشید.

با‌‌توجه‌‌به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته‌ی قیمت گوشی‌ طی چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه حیاتی که بخش بزرگی از زندگی ما را دراختیار دارد، به کالایی لوکس تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به خرج بدهیم و مدلی انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد.

در مقاله‌ی پیش‌رو می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. از بهترین گوشی‌های ۲ میلیون تومانی (گوشی‌های اقتصادی) تا بهترین گوشی‌های ۴۰ میلیون تومانی (گوشی‌های پرچم‌دار) تا شما بتوانید بر‌‌‌اساس بودجه‌ی مدنظرتان، بهترین گوشی ممکن را بخرید.

توجه کنید همه‌ی قیمت‌های نوشته‌شده براساس کمترین قیمت بازار برای مدل رجیسترشده است. افزون‌براین با‌‌‌‌توجه‌‌‌به تغییر زیاد قیمت در ایران، مقاله‌ی پیش‌رو هر ماه و طبق قیمت روز گوشی در بازار کشور، به‌روز می‌شود.

بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

نوکیا C20

لگ‌های گاه‌وبی‌گاه جزو جدایی‌ناپذیر گوشی‌های اقتصادی تا میانی بازار به‌حساب می‌آید که مهم‌ترین علت آن به سنگین‌بودن رابط کاربری به‌نسبت توان پردازشی تراشه بازمی‌گردد؛ در رابط کاربری گوشی‌های نوکیا که درصد بسیار زیادی، همان اندروید دست‌نخورده‌ی گوگل است، این قبیل مشکلات به حداقل می‌رسد؛ از سوی دیگر نوکیا به‌دلیل محدود بودن تعداد محصولاتش، پشتیبانی نرم‌افزاری کم‌وبیش مناسبی نیز دارد.

«نوکیا C20» که محصول سال ۲۰۲۱ نوکیا است، از نسخه‌ی سبک اندروید ۱۱ به همراه تراشه‌ی ۲۸ نانومتری UNISOC SC9863A با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای، استفاده می‌کند؛ همچنین دو دوربین ۵ مگاپیکسلی، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ HD از دیگر ویژگی‌های این گوشی ارزان‌قیمت هستند. نوکیا C20 را می‌توان با رم ۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت با حدود قیمتی ۲ میلیون تومان تهیه کرد.

بهترین گوشی تا ۲٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

موتو E20 موتورولا

گوشی «موتورولا موتو E20» جزو اقتصادی‌ترین محصولات این شرکت آمریکایی است که حداقل امکانات گوشی‌های اندرویدی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر ۶/۵ اینچ IPS LCD با وضوح HD، تراشه Unisoc T606 با هشت هسته‌ی پردازشی مرکزی و باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژر ۱۰ وات از ویژگی‌های اصلی E20 محسوب می‌شوند؛ همچنین این گوشی موتورولا مجهز به سه دوربین واید ۱۳ مگایپکسلی با فوکوس خودکار، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی است و در قاب پشتی به جزو دوربین‌ها حسگر اثر را نیز می‌توان دید . با مبلغی حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تومان می‌توان نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت حافظه و ۲ گیگابایت رم موتو E20‌را تهیه کرد که با توجه‌به وجود نسخه‌ی Go یا سبک اندروید ۱۱ روی این گوشی، مناسب به‌نظر می‌رسد.

بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

نوکیا G10

تا بازه‌ی قیمتی ۳ میلیون تومان بازهم گوشی پیشنهادی ما، مدلی از شرکت فنلاندی نوکیا است. نوکیا G10 که چند ماهی از عرضه‌ی آن نمی‌گذرد، امکانات معقولی دراختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی امکانات نوکیا جی ۱۰ می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل، تراشه‌ی هشت هسته‌ای هلیو G25 مدیاتک، چهار دوربین واید، ماکرو، سلفی و عمق‌سنج، اندروید ۱۱، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و درگاه شارژ USB-C با پشتیبانی از OTG اشاره کرد.

گوشی اقتصادی نوکیا G10 در ظرفیت‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت با رم ۳ و ۴ گیگابایتی عرضه شده است که می‌توان نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن با ۴ گیگابایت رم را با قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تهیه کرد؛ البته اگر نیاز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم بیشتر ندارید، با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی بروید.

بهترین گوشی تا ۳٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

ردمی 10C شیائومی

اولین نماینده‌ی چینی‌ها در فهرست بلندبالای بهترین گوشی‌ها، محصولی جدید و اقتصادی به‌نام «ردمی 10C» است که در بازه‌ی قیمتی حدود ۳ و نیم میلیون تومان بهتر از رقبای خود عمل می‌کند. این گوشی شیائومی از تراشه‌ی ۶ نانومتری کوالکام Snapdragon 680، نمایشگر ۶/۷۱ اینچی IPS LCD با وضوح HD و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد. از دیگر امکانات ردمی 10C می‌توان به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۸ وات، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.2 و MIUI 13 برپایه‌ی اندروید ۱۱ اشاره کرد؛ این گوشی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی شیائومی ردمی 10C در نسخه‌ی ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه از حدود ۳ میلیون و شش‌صد هزار تومان آغاز می‌شود.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

گلکسی M21 سامسونگ نسخه 2021

گوشی سامسونگ «گلکسی M21 نسخه 2021» در بازه‌ی قیمتی حدود ۴ میلیون تومان نمایشگر ۶/۴ اینچی سوپر AMOLED با وضوح فول HD پلاس، دوربین اصلی ۴۸ و سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. تراشه Exynos 9611، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 Core و امکان فیلم‌برداری 4K از دیگر قابلیت‌های این گوشی سامسونگ است؛ البته نبود امکان نرخ نوسازی سریع‌تر از ۶۰ هرتز و توان شارژ ۱۵ وات از نقاط ضعف M21 نسخه‌ی 2021 محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی تا ۴/۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

ردمی 10 شیائومی پرایم

شیائومی اکثر اوقات سری گوشی‌های ردمی را با امکانات خوب و قیمت بسیار مناسبی روانه‌ی بازار می‌کند. «ردمی 10 پرایم شیائومی» نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و در بازه‌ی قیمتی حدود ۴ تا ۴/۵ میلیون تومان امکاناتی نظیر نمایشگر ۶/۵ اینچی ۹۰ هرتز FHD+، تراشه‌ی کارامد مدیاتک هلیو G88، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو و باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را دراختیار خریداران قرار می‌دهد.

مشاهده لیست قیمت گوشی های موبایل:قیمت گوشی های شیائومی

پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD و درگاه جک ۳/۵ میلی‌متری از دیگر امکانات میان‌رده‌ی شیائومی است؛ نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت ردمی 10 پرایم را می‌توان با قیمتی حدود ۴/۵ میلیون تومان تهیه کرد.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

ردمی نوت 11 شیائومی نسخه گلوبال

سری ردمی نوت 11 شیائومی با نزدیک به ۱۳ عضو مشابه و تقریباً هم‌نام، ضمن گمراه کردن کاربران، انتخاب و خرید یکی از گوشی‌های شیائومی سری ردمی نوت ۱۱ را پیچیده می‌کند. نسخه‌ی گلوبال «ردمی نوت 11 شیائومی» یکی از اعضای مقرون‌به‌صرفه‌ی این خانواده‌ی پرجمعیت چینی است که اخیراً در بازار ایران نیز به‌فروش می‌رسد. طراحی گوشی‌های سری نوت 11 شیائومی با فریم تخت، نسبت به نسل پیشین، جلوه‌ی بهتری دارد.

نمایشگر OLED با ابعاد ۶٫۴۳ اینچ، وضوح FHD+، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 680 4G، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو با صدای ۲۴ بیت، شارژسریع ۳۳ وات به همراه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از امکانات خوب گوشی اقتصادی ردمی نوت ۱۱ شیائومی هستند.

بهترین گوشی تا ۵٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

گلکسی M32 سامسونگ

باورکردنی به نظر نمی‌رسد؛ اما در رده‌ی قیمتی حدود ۵٫۵ میلیون تومان، می‌توانید یک گوشی از سامسونگ با نمایشگر ۶٫۴ اینچ ۹۰ هرتز OLED، وضوح +FHD و دوربین اصلی ۶۴ مگایپکسلی تهیه کنید. گلکسی M32 سامسونگ، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هلیو G80 مدیاتک، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از کارت حافظه‌ و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را هم ارائه می‌دهد.

مشاهده لیست قیمت گوشی های موبایل:قیمت گوشی های سامسونگ

باید در نظر داشته باشید که با قیمتی حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توان نسخه‌ی پایه‌ی گوشی اقتصادی گلکسی M32 با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم را تهیه کرد و برای خرید نسخه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایت نیاز به پرداخت مبلغی نزدیک به ۷ میلیون تومان دارید.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

ردمی نوت 11 اس شیائومی

«ردمی نوت 11 اس» از دیگر گوشی‌های تازه‌وارد شیائومی به بازار ایران به‌شمار می‌آید که علاوه‌بر نام در اکثر ویژگی‌ها و امکانات با نسخه‌ی گلوبال ردمی نوت 11 شیائومی برابری می‌کند. تنها تفاوت آن‌ها به نوع تراشه و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در ردمی نوت 11 اس بازمی‌گردد. تراشه ۱۲ نانومتری Helio G96 مدیاتک، به‌اندازه‌ی تراشه‌ی ردمی نوت ۱۱ بهینه نیست و باتری بیشتری نیز مصرف می‌کند، اما اندکی قدرتمندتر از اسنپدراگون 680 است و چینش هسته‌های بهتری دارد. دیگر امکانات دو گوشی Redmi Note 11 و Redmi Note 11S شیائومی کاملاً یکسان هستند؛ اگر دوربین اصلی، سلفی و پردازنده‌‌ی کمی بهتر برای شما اهمیتی ندارد، با یک میلیون تومان کمتر سراغ ردمی نوت 11 نسخه‌ی گلوبال بروید.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

ریلمی GT Master

ظاهراً ریلمی از دیگر سازندگان گوشی هوشمند چینی است که به‌طور رسمی وارد بازار موبایل کشورمان شده و در همین ابتدای کار رقابت بسیار خوبی را با نمایندگان دیگر شرکت‌ها از جمله سامسونگ و شیائومی آغاز کرده است. گوشی «ریلمی جی تی مستر» یکی از ارزنده‌ترین محصولات Realme است که در بازه‌ی قیمتی حدود ۷ میلیون تومان از امکاناتی مانند نمایشگر ۶/۴ اینچ ۹۰ هرتز سوپر AMOLED، تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 778G، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و شارژ سریع ۶۵ واتی برخوردار است؛ همچنین کیفیت ساخت مناسب، خوش‌دستی و رابط کاربری روان و پرامکانات Realme UI 3.0 ارزرش خرید این گوشی ریلمی را افزایش می‌دهند.

انتخاب جایگزین: شیائومی 11 لایت 5G NE

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

اگر از طرفداران گوشی‌های سبک و باریک هستید؛ احتمالاً با گزینه‌های محدودی برای خرید روبه‌رو هستید که یکی از بهترینِ آن‌ها در رده‌ی قیمتی حدود ۷ میلیون تومان، شیائومی 11 لایت ان ای فایوجی است. این گوشی که تنها ۶٫۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۸ گرم وزن دارد، به‌عنوان باریک‌ترین گوشی 5G بازار نیز شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های خوب ۱۱ لایت 5G NE می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ Full HD پلاس OLED با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، HDR10+ و دالبی ویژن، تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، اسپیکرهای استریو و باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت درکنار شارژر ۳۳ وات اشاره کرد؛ همچنین برادر دوقلوی این گوشی که می 11 لایت 5G نام دارد، با ویژگی‌ها و قیمتی مشابه و پردازنده‌ی متفاوت اسنپدراگون 780G نیز، مانند نسخه‌ی NE، ارزش خرید خوبی دارد. شیائومی 11 لایت ان ای را می‌توان با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در حدود قیمت ۷ میلیون تومان تهیه کرد.

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به ۸ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌های پرچم‌دار تهیه کنید. پوکو F3 جزو معدود گوشی‌هایی به‌حساب می‌آید که از تراشه‌ی اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد؛ یعنی پوکو F3 قدرت بیشتری در‌مقایسه‌با پرچم‌داران سال گذشته مثل شیائومی می 10 یا سری وان پلاس 8 دراختیارتان قرار می‌دهد. اسنپدراگون 870 به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند بیشتر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی عالی اجرا کند. چنانچه بازی از نرخ‌های بیش‌ از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی کند، به‌لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید آن را تجربه کنید.

پوکو F3 گوشی رؤیایی برای گیمرهای موبایل محسوب می‌شود. همه‌ی بخش‌هایی که برای گیمرها مهم است (شامل نمایشگر، تراشه و...) عملکرد مطلوبی در پوکو F3 دارند. افزون‌براین، پشتیبانی F3 از اتصال 5G یکی از ویژگی‌های آینده‌نگرانه این گوشی برای بازار ایران به‌شمار می‌آید؛ اما چنانچه دوربین برایتان اهمیت زیادی دارد، باید سراغ محصول دیگری بروید. بررسی پوکو F3 را در زومیت بخوانید.

انتخاب جایگزین: گلکسی M52 سامسونگ 5G

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

اگر به‌دنبال گوشی خوش‌دست و سبک اندرویدی می‌گردید که نمایشگر و دوربین خوبی هم داشته باشد، سامسونگ یک انتخاب مناسب دراختیارتان قرار داده است. گلکسی M52 سامسونگ مدل 5G با وزن ۱۷۳ گرم و ضخامت ۷٫۴ میلی‌متر یکی از خوش‌دست‌ترین میان‌رده‌های بازار به‌حساب می‌آید؛ اما برخلاف می ۱۱ لایت شیائومی که تقریباً‌ ضخامت و وزن مشابهی دارد، از باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز بهره می‌برد. از امکانات دیگری که بر ارزش خرید ام 52 سامسونگ می‌افزاید، می‌توان به نمایشگر ۶٫۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح FHD+، تراشه‌ی اسنپدراگون 778G، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۶۴ و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 اشاره کرد.

نبود OIS در دوربین اصلی، نداشتن گواهی ضدآب IP67 و نبود ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی، گلکسی ام ۵۲ را یک پله پایین‌تر از گلکسی A52s سامسونگ قرار می‌دهد؛ همچنین در نظر بگیرید که بازار دست‌دوم گوشی‌های سری M سامسونگ فعلاً به‌خوبی سری S، نوت و حتی سری A نیست.

بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

شیائومی 11T

از ویژگی‌های برجسته‌ی شیائومی 11T می‌توان به بدنه‌ی فلزی-شیشه‌ای، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 1200،‌ دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به همراه شارژر ۶۷ وات داخل جعبه اشاره کرد؛ شیائومی برای این گوشی و نسخه‌ی پرو آن، قول به‌روزرسانی اندروید تا ۳ سال را داده است. می‌توان شیائومی 11T را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت رم به قیمت ۹ میلیون تومان خرید.

انتخاب جایگزین: گلکسی A53 سامسونگ 5G

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

سامسونگ که بعد از آزمون و خطاهای چندسال اخیر فرمول موفقی را در میان‌رده‌های خود پیدا کرده است، در سری جدید این گوشی‌ها دست به کم‌ترین تغییر زده است. «گلکسی A53 سامسونگ» هم از نظر ظاهری و هم از نظر سخت‌افزاری تقریباً مشابه نسل پیشین خود است. تنها تغییراتی که سری جدید به آن مجهز شده است تراشه‌ی ۵ نانومتری Exynos 1280، اندروید ۱۲ با پوسته‌ی One UI 4.1 و باتری ۵٬۰۰۰ ملی‌آمپرساعتی است و در باقی موارد عیناً مشابه گلکسی A52s است؛ البته تغییر تراشه موجب تغییراتی در عملکرد کلی دستگاه شده و پیشنهاد می‌شود برای آشنایی کامل با این گوشی سامسونگ حتماً «بررسی گلکسی A53 5G سامسونگ» را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

گلکسی A52s سامسونگ نسخه 5G

گلکسی A52s نسخه‌ی جدیدی از خانواده‌ی محبوب A52 به‌حساب می‌آید که در همین ابتدای ورودش به بازار خواهان زیادی پیدا کرد. A52s می‌تواند با امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۵ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ ۵جی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر تصویر، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 سامسونگ و بدنه‌ای ضدآب با گواهی IP67 بهترین انتخاب ممکن در بازه‌ی قیمتی ۱۰ میلیون تومان برای انواع کاربران باشد.

گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ در مجموع تجربه‌ی عکاسی و کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و با تراشه‌ای کارآمد، می‌تواند برای اجرای اکثر بازی‌های نیمه‌سنگین و حتی سنگین مناسب باشد؛ همچنین به‌روزرسانی و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت سامسونگ را به این ویژگی‌ها اضافه کنید تا تمایل‌تان به رقبای گلکسی A52s کمتر از پیش شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بررسی گلکسی A52s را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی تا ۱۳ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

شیائومی 11T پرو

«شیائومی 11T پرو»، که آخرین پرچم‌دار سری ۱۱ شیائومی است، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد؛ همچنین این گوشی امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو کوک شده توسط هارمن کاردن و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت درکنار شارژر فوق‌سریع ۱۲۰ وات همراه گوشی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته شیائومی ۱۱ تی پرو تفاوت چندان زیادی با نسخه‌ی غیر پرو این گوشی ندارد و اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارید با خرید شیائومی 11تی چیز زیادی را از دست نخواهید داد. پیشنهاد می‌کنیم بررسی شیائومی 11T پرو را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

شیائومی 12x

در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان گزینه‌های خوبی برای خرید گوشی وجود دارد؛ اما «شیائومی 12x» با ترکیب طراحی زیبا، خوش‌دست و سبک‌وزن با امکاناتی مانند نمایشگر ۶/۲۸ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، تراشه‌ی Snapdragon 870، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر و شارژر ۶۷ وات ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

انتخاب جایگزین: موتورولا اج 20 پرو

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

گوشی‌های موتورولا جزو معدود محصولات آمریکایی هستند که از برچسب قیمتی معقولی در بازار ایران بهره می‌برند. «موتورولا اچ ۲۰ پرو» با داشتن نمایشگر ۶/۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED با وضوح FHD+ و پشتیبانی از HDR10+ و یک میلیارد رنگ، تراشه‌ی Snapdragon 870، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و شارژ سریع ۳۰ وات، در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

بهترین گوشی تا ۱۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

گلکسی S21 FE

نسل پیشین «گلکسی S21 FE» یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های اندوریدی بازار کشور به‌حساب می‌آید؛ به‌همین‌خاطر کره‌ای‌ها در نسل جدید، بدون ایجاد تغییری در دوربین‌ها، تراشه را به اگزینوس ۲۱۰۰، پوشش صفحه‌نمایش را به گوریلا گلس ویکتوس و ظاهر دستگاه را به چیزی شبیه به گلکسی S21 ارتقا داده‌اند؛ اما باقی موارد، مانند مشخصات باتری و جنس بدنه بدون تغییر مانده‌اند. برای آشنایی کامل‌تر با این گوشی بالارده «بررسی گلکسی S21 FE سامسونگ» را در زومیت بخوانید.

انتخاب جایگزین: وان پلاس 9R

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

«وان‌پلاس 9R» از گوشی‌های خوش‌ساخت و کمیاب بازار ایران به‌شمار می‌آید که ارزش خرید نسبتاً بالایی دارد. تراشه‌ی محبوب و بهینه‌ی اسنپدارگون 870، نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هزتر و پشتیبانی از HDR10+، ترکیب چهارگانه دوربین با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ بسیار سریع ۶۵ وات از امکانات خوب گوشی وان پلاس محسوب می‌شوند؛ البته برای تجربه‌ی دوربین و رابط کاربری بهتر می‌توان سراغ S21 FE سامسونگ رفت و همچنین اگر دغدغه گیمینگ دارید، بهتر است سراغ شیائومی 11T پرو بروید.

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

شیائومی 12

اگر «شیائومی 12» و شیائومی 12x را کنار هم قرار دهید، تقریباً غیرممکن است که از روی ظاهر بتوان تفاوتی پیدا کرد؛ این دو گوشی از نظر سخت‌افزاری نیز تقریباً به همین مقدار شبیه به‌هم هستند. از برتری‌های شیائومی 12 نسبت به نسخه‌ی ارزان‌تر آن می‌توان به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، بهره‌مندی از اندروید ۱۲ و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات اشاره کرد و باقی امکانات تقریباً فرقی با هم ندارند.

بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

شیائومی 12 پرو

«شیائومی 12 پرو» با توجه به امکانات بسیار خوب و برچسب قیمتی که دارد از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. ازجمله‌ی این امکانات و قابلیت‌ها می‌توان به نمایشگر ۶/۷۳ اینچ LTPO AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پویا و دقت ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، تراشه‌ی ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen 1، سه دوربین واید، اولتراواید و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری ۴٬۶۰۰ میلی‌امپرساعتی به‌همراه شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود «بررسی شیائومی ۱۲ پرو» را در زومیت از دست ندهید.

انتخاب جایگزین: پیکسل 6 گوگل

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

اگر به‌هردلیلی علاقه‌ای به محصولات شیائومی ندارید، در رده‌ی قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان پیشنهاد جالب و متفاوتی وجود دارد. پیکسل 6 گوگل با نرم‌افزار روان و خالص گوگل، تراشه‌ی اختصاصی تنسور و دوربین‌های کارآمد می‌تواند گزینه‌ی ارزشمندی برای خرید باشد.

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

وان پلاس 10 پرو

وان‌پلاس ۱۰ پرو بهترین گوشی این شرکت تابه‌اینجا محسوب می‌شود که از ترکیب دوربین‌های بسیار خوب،‌ نمایشگر فوق‌العاده، تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 و شارژ سریع ۸۰ وات بهترین گزینه‌ی ممکن برای خرید تا سقف ۳۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

بهترین گوشی تا ۳۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G

گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ با امکانات و قابلیت‌هایی که دارد حتی می‌تواند سخت‌گیرترین کاربران را کاملاً راضی کند و نمونه‌ی کامل یک گوشی هوشمند اندرویدی است. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی کامل با پرچم‌دار سامسونگ در سال ۲۰۲۲ حتماً «بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ» را در زومیت بخوانید.

انتخاب جایگزین: آیفون 13

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

اگر به‌دنبال خرید جدیدترین مدل‌ گوشی‌های اپل هستید و بودجه‌ای محدود تا ۳۵ میلیون تومان دارید، می‌توانید مدل پایه‌ی آیفون 13 را بخرید. این گوشی که از بهترین و به‌روزترین‌ گجت‌های اپل است، تنها چند تفاوت با دوبرادر بزرگ‌تر و حرفه‌ای خود دارد که چشم‌گیرترین‌شان به ظاهر و دوربین‌های دو گوشی بازمی‌گردد. آیفون ۱۳ با تراشه‌ی A15 بایونیک،‌ نمایشگر ۶٫۱ اینچ سوپر رتینا XDR OLED، سه ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، استاندارد ضدآب IP68، دوربین‌های بسیار کارآمد و کیفیت ساخت بالا، جزو بهترین انتخاب‌های هرکاربری خواهد بود.

گوشی هوشمند آیفون ۱۳ یک دوربین کم‌تر از دو مدل پرو دارد و همچنین نمایشگر آن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی نمی‌کند. نداشتن سنسور LiDAR، یک هسته‌ی پردازشی گرافیکی کمتر و باتری و نمایشگر کوچکتر، از دیگر اختلافات آیفون ۱۳ با دو برادر پرو خودش است. می‌توانید نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت این گوشی را با قیمتی حدود ۳۴ میلیون تومان خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، بررسی آیفون ۱۳ را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی بالای 40 میلیون تومان

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [خرداد ماه 1401]

آیفون 13 پرو مکس

محدودیت مالی ندارید و دنبال خرید بهترین گوشی هوشمند بازار هستید؟ انتخاب‌های شما می‌تواند به یکی از دو گوشی آیفون ۱۳ پرو یا آیفون ۱۳ پرو مکس ختم شود. این دو گوشی علاوه‌بر ظاهر یکسان،‌ ویژگی‌های مشترک بسیاری نیز دارند؛ اما از تفاوت‌های دو مدل پرو آیفون ۱۳، ‌می‌توان به اندازه‌ی نمایشگر، وزن، ظرفیت باتری و صدالبته قیمت اشاره کرد.

توجه داشته باشید که هردو گوشی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از فناوری پروموشن در نمایشگر برای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیق‌پذیر استفاده می‌کنند و برخلاف سال گذشته دوربین‌هایی دقیقاً مشابه هم دارند؛ پس اگر یک گوشی پرچم‌دار با اندازه‌ی کوچک دوست دارید می‌توانید با قیمتی مشابه سراغ ظرفیت بالاتر آیفون ۱۳ پرو بروید. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر و مفصل‌تر با این دو گوشی حتماً بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس را مطالعه کنید.

برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز همه گوشی‌های موبایل می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل‌نظر درباره گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان مدل گلکسی M21 سامسونگ نسخه 2021 است. نمایشگر سوپر AMOLED با وضوح FHD+، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری حجیک ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی از ویژگی‌های بسیار خوب این گوشی اقتصادی سامسونگ هستند.
بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان، ردمی نوت 11 شیائومی نسخه گلوبال است. نمایشگر AMOLED سریع با وضوح FHD+، دوربین اصلی خوب، تراشه‌ی کارآمد، باتری و سرعت شارژ مناسب از دلایل این انتخاب هستند.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان گلکسی A52s سامسونگ است. دوربین‌های عالی، طراحی زیبا، گواهی ضدآب IP67 و تراشه‌ای کارآمد از ویژگی‌های این میان‌رده‌ی سامسونگ است.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان شیائومی ۱۲ ایکس است. کیفیت ساخت بالا، تراشه‌ی قدرت‌مند و بهره‌مندی از شارژ سریع از ویژگی‌های شیائومی 12x هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم