اپل واچ سری 7 به پرفروش‌ترین اسمارت‌واچ جهان در 3 ماهه اول سال 2022 تبدیل شد


اپل واچ سری 7 به پرفروش‌ترین اسمارت‌واچ جهان در 3 ماهه اول سال 2022 تبدیل شد

در حال حاضر شرکت اپل (https://itresan.com/tag/%D8%A7%D9%BE%D9%84) عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌فون، تبلت، ایربادهای بی‌سیم و اسپیکرهای هوشمند طی 3 ماهه نخست سال 2022 را در اختیار دارد. اکنون داده‌های جدید نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی در بازار پرسود ساعت‌های هوشمند نیز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. بر اساس اعلام یک تحلیل‌گر با نام فرانسیسکو...

در حال حاضر شرکت اپل عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌فون، تبلت، ایربادهای بی‌سیم و اسپیکرهای هوشمند طی 3 ماهه نخست سال 2022 را در اختیار دارد. اکنون داده‌های جدید نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی در بازار پرسود ساعت‌های هوشمند نیز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. بر اساس اعلام یک تحلیل‌گر با نام فرانسیسکو جرونیمو، اپل واچ سری 7 لقب پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است.

این تحلیل‌گر یک اینفوگرافی کوچک درباره محبوب‌ترین اسمارت‌واچ‌های جهان طی 3 ماهه نخست سال 2022 را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. موضوع نه‌چندان عجیب اینکه اپل در این رتبه‌بندی برتری بلامنازعی دارد. اپل واچ سری 7 گران‌ترین ساعت هوشمند کمپانی اپل به‌شمار رفته و با قیمت‌گذاری پایه 399 دلاری در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. این محصول به پرفروش‌ترین اسمارت‌واچ جهان در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا مارس 2022 تبدیل شد.

شایعات اولیه از بازطراحی کامل این اسمارت‌واچ و به‌کارگیری لبه‌هایی صاف حکایت داشتند؛ اما طراحی نهایی اپل واچ سری 7 به تغییرات متوسط نسبت به مدل سری 6 اشاره داشت. در واقع اسمارت‌واچ جدید ضمن حفظ ظاهر کلی مدل نسل قبلی از نمایشگری با اندازه بزرگ‌تر و حواشی باریک‌تر استفاده کرد. همان‌طور که فهرست پرفروش‌ترین مدل‌های اسمارت‌واچ در جهان نشان می‌دهد؛ به‌نظر می‌رسد که عدم تغییر چشمگیر در طراحی اپل واچ سری 7 بر میزان تقاضا برای این محصول تاثیر منفی نداشته است. در واقع جایگاه اپل در بازار جهانی اسمارت‌واچ کاملا مستحکم است.

اپل واچ SE علیرغم قدمت بالای خود همچنان با استقبال مطلوبی از جانب مشتریان مواجه است

اپل واچ SE دومین اسمارت‌واچ پرفروش‌ جهان طی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی محسوب می‌شود. این ساعت در آستانه دومین سالگرد عرضه خود به بازار قرار دارد؛ اما برچسب قیمتی 279 دلاری اپل واچ SE موجب تداوم محبوبیت آن در میان مشتریان شده است. این مدل از الگوی طراحی فوق‌العاده اپل واچ سری 4 الی 6 استفاده می‌کند؛ اما از برخی ویژگی‌های برتر مانند الکتروکاردیوگرام (ECG) پشتیبانی نمی‌کند. این مشخصه برای اکثریت کاربران چندان حیاتی محسوب نمی‌شود؛ بنابراین اپل واچ SE از محبوبیت چشمگیری در میان مشتریان برخوردار است.

اپل واچ سری 7 به پرفروش‌ترین اسمارت‌واچ جهان در 3 ماهه اول سال 2022 تبدیل شد

فروش اکثر اسمارت‌واچ‌ها طی ماه‌های آینده احتمالا روند ثابتی را تجربه خواهد کرد؛ زیرا اخیرا تعداد انگشت‌شماری از مدل‌های رقیب به بازار عرضه شده است. اما فروش نسل فعلی اپل واچ SE در ماه سپتامبر متوقف می‌شود؛ چرا که در آن زمان کمپانی اقدام به عرضه مدل نسل دوم این ساعت خواهد کرد. در رابطه با ویژگی‌ها و امکانات این اسمارت‌واچ جزئیات محدودی منتشر شده است. با این‌حال دومین نسل اپل واچ SE احتمالا از قالب طراحی مدل نسل فعلی بهره گرفته و به‌همراه پردازنده سریع‌تر و برخی امکانات جدید روانه بازار می‌شود.

اپل واچ سری 3 نیز یک مدل پرفروش قلمداد می‌شود؛ اما اپل سطح پشتیبانی از آن‌را کاهش داده است. اگرچه اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE بخش عمده‌ای از فروش اسمارت‌واچ‌های شرکت اپل را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما مدل ارزان‌‌تر و بسیار قدیمی‌تر سری 3 نهایتا در ارتقاء سهم اپل از بازار جهانی ساعت‌های هوشمند و کسب سهم 51.2 درصدی این برند طی 3 ماهه نخست سال 2022 نقش موثری ایفا کرد.

اپل واچ سری 7 به پرفروش‌ترین اسمارت‌واچ جهان در 3 ماهه اول سال 2022 تبدیل شد

اپل واچ سری 3 با قیمت‌گذاری 199 دلاری به فروش می‌رسد. این محصول در سال 2017 عرضه شد؛ بنابراین از عمر آن تقریبا 5 سال می‌گذرد. این پدیده بدان معناست که خریداری این اسمارت‌واچ در مقطع کنونی چندان توصیه نمی‌شود. با این‌حال محبوبیت اپل واچ سری 3 به اندازه‌ای بوده که آن‌را به پنجمین اسمارت‌واچ پرفروش در سراسر جهان تبدیل کرده است.

با این‌حال اپل واچ سری 3 به پایان دوران حیات خود نزدیک می‌شود؛ اما فروش آن کماکان در جریان است. با این‌حال این اسمارت‌واچ از سیستم‌عامل WatchOS 9 پشتیبانی نمی‌کند. این گجت به امکانات معرفی شده همراه با سیستم‌عامل WatchOS 9 دسترسی نداشته و پشتیبانی از آن تقریبا به‌طور قطعی در ماه سپتامبر متوقف خواهد شد.

اپل واچ سری 7 به پرفروش‌ترین اسمارت‌واچ جهان در 3 ماهه اول سال 2022 تبدیل شد

سامسونگ تنها برند دیگری است که یکی از اسمارت‌واچ‌های تولیدی آن جزو 5 مدل پرفروش بازار قرار دارد

2 جای خالی دیگر در فهرست 5 مدل پرفروش توسط اسمارت‌واچ‌های گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک اشغال شده است. این ساعت‌ها نخستین مدل‌های سامسونگی با سیستم‌عامل ارتقایافته Wear OS به‌شمار می‌روند. محبوبیت این 2 مدل به اندازه‌ای بود که مجموعا سهم 18.9 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌واچ را برای سامسونگ به ارمغان آورد. فروش اسمارت‌واچ‌های سامسونگ طی 3 ماهه نخست سال 2022 در مقایسه با دوره مشابه طی سال 2020 رشد چشمگیری را تجربه کرد. در آن دوران سامسونگ هنوز ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل تایزن را روانه بازار می‌کرد.

آخرین داده‌های به‌دست آمده از بازار نشان می‌دهند که تصمیم سامسونگ مبنی بر جایگزینی تایزن با Wear OS کاملا صحیح بوده است. از آنجا که اکنون برند کره‌ای روی توسعه ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو کار می‌کند؛ بنابراین روند کنونی بایستی تا نیمه دوم سال 2022 و حتی پس از آن نیز ادامه پیدا کند. گارمین با کسب سهم 7.2 درصدی از بازار پشت سر سامسونگ قرار گرفته و هواوی نیز سهم 4.5 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. برند تحت مالکیت شرکت گوگل موسوم به فیت‌بیت با کسب مجموع سهم 3.6 درصدی در جایگاه پنجم قرار گرفته است. با این‌حال جالب خواهد بود که ببینیم پس از عرضه پیکسل واچ در فصل پاییز امسال، شرایط کنونی به چه شکل دستخوش تغییر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر