بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات ساخته می‌شود


بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات ساخته می‌شود

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: بزرگترین نیروگاه 100 مگاواتی برق خورشیدی کشور در محلات ساخته می‌شود.

«مهدی زندیه‌وکیلی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فراخوان جذب سرمایه‌گذار در این طرح به زودی از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر آغاز می‌شود و مدیریت ارشد استان نیز تمام همکاری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح تامین شده است، ادامه داد: برای انتخاب زمین نیز مسائل مهمی همچون امکان اتصال به شبکه برق سراسری و یا نداشتن موانع احتمالی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: این استان مرکزی با وجود برخورداری از زیرساخت‌های لازم برای توسعه انرژی خورشیدی در کشور شناسایی شده و اکنون حدود ۸۰۰ مگاوات را در استان اجرا و در اختیار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر قرار گرفته است.

زندیه‌وکیلی اظهار داشت: استان مرکزی میزبان کارخانه ماناانرژی به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کننده پنل های خورشیدی در کشور مطرح است و با توجه به ظرفیتی که این کارخانه دارد می‌تواند برق بخش زیادی از کشور و با حتی خارج از کشور را تولید کند و چنانچه به ظرفیت اسمی تولید خود برسد پیشنهاد می شود نخست استان مرکزی را پوشش دهد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی در مسیر اصلی شریان انرژی شمال به جنوب و شرق به غرب‌ کشور واقع شده و بزرگترین پست برق کشور، (آ ۴۰۰ مگاوانی انجیرک و مهر) در این استان است و در این صورت احتمال اتصال به شبکه که عامل اقتصادی شدن نیروگاه‌ها است، در این استان وجود دارد که می‌تواند مشوق مهمی برای سرمایه‌گذاران باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: براساس آیین‌نامه‌های تضمین خرید برق کشور ، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین وزارت نیرو هم این خرید را دارند و این روزها با توجه به پیک و کمبود برقی که در کشور وجود دارد، این نوع سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید