آی او اس 16 هر سوژه‌ای را از پس زمینه تصاویر جدا می‌کند؛ اما چگونه؟


آی او اس 16 هر سوژه‌ای را از پس زمینه تصاویر جدا می‌کند؛ اما چگونه؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) یکی از قابلیت‌های جذاب آی او اس 16 – iOS 16، امکان جدا کردن سوژه از پس زمینه تصاویر در هر کجا، از مرورگر سافاری گرفته تا گالری تصاویر است. در ادامه به بررسی عملکرد این ویژگی خواهیم پرداخت. آی او اس 16 دارای امکانات جدید زیادی مثل صفحه قفل سفارشی‌سازی‌پذیر، حذف و ویرایش پیام‌های... نوشته آی او اس 16 هر سوژه‌ای...

یکی از قابلیت‌های جذاب آی او اس ۱۶ – iOS 16، امکان جدا کردن سوژه از پس زمینه تصاویر در هر کجا، از مرورگر سافاری گرفته تا گالری تصاویر است. در ادامه به بررسی عملکرد این ویژگی خواهیم پرداخت.

آی او اس ۱۶ دارای امکانات جدید زیادی مثل صفحه قفل سفارشی‌سازی‌پذیر، حذف و ویرایش پیام‌های آی مسیج و طراحی جدید برای نوتیفیکیشن‌ها است. اما این نسخه تغییرات کوچکی را نیز ارائه می‌کند و گاهی اوقات تغییرات کوچک، چشمگیر‌تر و قابل توجه‌تر از امکانات بزرگ هستند.

امسال، یکی از محبوب‌ترین قابلیت های iOS 16 اپل، توانایی جدا کردن سوژه از پس زمینه یک عکس است. در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد این ویژگی صحبت کنیم.

حذف پس زمینه سوژه ها در آی او اس ۱۶

یکی از بهترین ابعاد این ابزار جدید در iOS 16، چگونگی سازگاری و یکپارچگی آن با سیستم عامل است. فرقی نمی‌کند در اپلیکیشن Photos ،Screenshot ،Quick Look ،Safari یا Files باشید، در هر کجا که باشید می‌توانید به این ابزار دسترسی پیدا کنید.

به طور مثال در اپلیکیشن Photos شما به راحتی می‌توانید یک سوژه را از تصویر پس زمینه ای که دارد جدا کنید. برای این کار فقط باید روی سوژه لمس طولانی انجام دهید تا از پس زمینه کنده شود. روال کار این قابلیت در دیگر اپلیکیشن‌ها هم به همین شکل است.

آی او اس 16 هر سوژه‌ای را از پس زمینه تصاویر جدا می‌کند؛ اما چگونه؟آی او اس 16 هر سوژه‌ای را از پس زمینه تصاویر جدا می‌کند؛ اما چگونه؟

در حقیقت، ابزار حذف پس زمینه در همه‌جای iOS که تصویری وجود داشته باشد، حاضر است. اگر شخصی بخواهد برای شما یک عکس در پیام‌رسان Messages ارسال کند، شما حتی می‌توانید روی سوژه داخل آن هم لمس طولانی انجام دهید و آن را از تصویر پس زمینه‌اش جدا کنید. همین قضیه در مورد اپلیکیشن Mail و دیگر برنامه‌ها نیز وجود دارد. این قابلیت به خوبی در کل سیستم عامل iOS یکپارچه شده است.

یکی از نکات جالب در مورد این ویژگی، امکان استفاده از آن مستقیماً در نتایج جستجوی تصویری گوگل از طریق مرورگر Safari است. این به شما اجازه می‌دهد وقتی مشغول جستجوی تصویر سوژه خاصی هستید تا از آن در جای دیگری استفاده کنید، فوراً سوژه را از تصویر جدا کنید.

آی او اس 16 هر سوژه‌ای را از پس زمینه تصاویر جدا می‌کند؛ اما چگونه؟آی او اس 16 هر سوژه‌ای را از پس زمینه تصاویر جدا می‌کند؛ اما چگونه؟

یکی دیگر از سوالات بدیهی این است که بعد از جدا کردن سوژه از تصویر چه کاری می‌توانید با آن انجام دهید؟ شما می‌توانید آن را به هر کجای آی او اس ۱۶ که خواستید بکشید و مثل یک تصویر رها کنید. به طور مثال شما می‌توانید آن را در پیام‌رسان اپل و در صفحه چت با دوستانتان رها کنید تا به عنوان یک استیکر برایش ارسال شود. شما همچنین می‌توانید آن را در برنامه‌های دیگری مثل iMovie نیز کپی کنید.

قابلیت حذف پس زمینه سوژه‌ها محدودیت‌هایی هم دارد

بزرگ‌ترین محدودیتی که استفاده از این قابلیت جدید دارد، این است که شما نمی‌توانید تصویر ایجاد شده را در قالب یک فایل تصویری داخل برنامه Photos یا Files ذخیره کنید. البته راهکاری هم برای انجام این کار وجود دارد. به طور مثال شما می‌توانید آن تصویر را در آی‌مسیج برای شخصی بفرستید و سپس روی آن ضربه بزنید و آن را به عنوان یک تصویر در گالری گوشی خود ذخیره کنید. شما همچنین می‌توانید آن را در اپلیکیشن Notes نیز وارد کنید و سپس از آن طریق ذخیره کنید.

در مجموع اجرای قابلیت جدید حذف پس زمینه در آی او اس ۱۶ شگفت‌انگیز است. نتایجی که حاصل می‌شود بسیار عالی است و سیستم عامل iOS هم در تشخیص سوژه از پس زمینه آن به خوبی عمل می‌کند. البته هنوز جا برای پیشرفت باقی است. به طور مثال اپل به کاربرانش اجازه دهد فایل تصویر جدا شده را مستقیماً در گالری گوشی خود ذخیره کنند. بنابراین امیدواریم اپل شهریور ماه پیش رو، نسخه کامل‌تری از این ویژگی را در اختیار کاربرانش بگذارد.

منبع :9to5mac

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید