تاسیسات گردشگری در سد نهب ایجاد می‌شود


تاسیسات گردشگری در سد نهب ایجاد می‌شود

قزوین- ایرنا- معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: با جذب سرمایه گذار که به زودی فراخوان آن منتشر می‌شود، تاسیسات گردشگری و تفرجگاهی در سد نهب ایجاد می‌شود.

نادر محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: سد نهب از ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری آبی در قزوین برخوردار است و با جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت های تفرجگاهی می خواهیم این نقطه از استان را به یکی از قطب های گردشگری قزوین تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: کار فراخوان و جذب سرمایه گذار گردشگری در سد نهب در قالب کمیته ای مشترک از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شرکت آب منطقه ای استان و اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری دنبال می شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: در سال های گذشته تفاهم نامه ای بین وزارت میراث فرهنگی و نیرو منعقد شد تا با همکاری این دو وزارتخانه از ظرفیت سدها و مراکز آبی کشور برای ایجاد تاسیسات گردشگری و جذب سرمایه گذار در این حوزه استفاده شود و جذب سرمایه گذار برای ایجاد تاسیسات تفریحی در سد نهب نیز در همین راستا پیگیری می شود.

این مسوول با بیان اینکه طرح اولیه مربوط به ایجاد زیرساخت های گردشگری در حاشیه سد نهب از سوی مشاور شرکت آب منطقه ای قزوین تهیه شده که مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز قرار گرفته است، افزود: امیدواریم در ادامه با جذب یک سرمایه گذار دارای اهلیت و توانمند شاهد ایجاد تاسیسات تفریحی و گردشگری در این نقطه و تبدیل آن به یکی از قطب های جدید گردشگری در استان قزوین باشیم.

سد مخزنی نهب در شهرستان تاکستان قرار دارد و ۴۶ متر ارتفاع دارد و طول تاج آن ۲ هزار و ۱۵۶ متر بوده و ۱۲۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان