نماینده آمریکا پاسخ لبنان به مذاکرات ترسیم مرز را به رژیم صهیونیستی تحویل داد


نماینده آمریکا پاسخ لبنان به مذاکرات ترسیم مرز را به رژیم صهیونیستی تحویل داد

میانجی آمریکا در ترسیم مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پاسخ لبنان را به رژیم صهیونیستی تحویل داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: "آموس هوکشتاین" میانجی آمریکا در ترسیم مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پاسخ لبنان به پیشنهاد ترسیم مرز را به اسرائیل تحویل داد.

لبنان خواستار از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل و توقف استخراج نفت و گاز از میدان کاریش تا پایان مذاکرات شده است. لبنان همچنین دستیابی به "خط ۲۳" و میدان "قانا" در منطقه مورد اختلاف را خواستار شده است. در خواسته‌های لبنان سخنی از "خط ۲۹" که شامل میدان "کاریش" می‌شود به میان نیامده است.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان روز گذشته با تاکید بر اینکه تهدیدات رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد، گفت: «لبنان متعهد به بازگشت مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل است، مذاکراتی که پس از خودداری دشمن (رژیم صهیونیستی) از در نظر گرفتن خط ۲۹ به‌عنوان خط مذاکره پرونده ترسیم مرز‌های دریایی متوقف شد».

پیش از آن رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که در صورت بروز جنگ با لبنان هزاران هدف از پیش تعیین شده در این کشور دارد. با این حال، روزنامه رای الیوم فاش کرده که ارزیابی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نشانگر وحشت این رژیم از حزب‌الله لبنان است. گفته می‌شود رژیم اشغالگر در ارزیابی‌های امنیتی خود به این نتیجه رسیده است که زرادخانه حزب الله بیش از صد هزار موشک متنوع دارد و در صورت وقوع جنگ، این حزب می‌تواند روزانه حدود ۱۵۰۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کند.

چندی پیش منابع خبری از ورود یک کشتی صهیونیستی برای استخراج گاز به میدان «کاریش» که منطقه مورد مناقشه با کشور لبنان است، خبر داد. طبق گزارش روزنامه «النهار» لبنان، کار برای پشتیبانی از تثبیت موقعیت یک کشتی اسرائیلی تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع در میدان گازی کاریش آغاز شده است. این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش‌های زیادی را در لبنان به همراه داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس